חטיף אנרגיה

אחרי חצי שעת צפייה בעונה החדשה של "ניויורק" תרגישו איך המוח מתנקה

"נויורק" - עונה שלישית, ראשון עד חמישי 20:30, ערוץ yes אקשן

הרשו לי להמליץ לכם, על אף שאיני מוסמך לעשות כן, על תרופת הרגעה שעובדת כמעט תמיד: 20:30, אמצע מהדרות החדשות המרכזית - ואתם על הספה בבית, מנסים לנקות את כל טרדות היום מהראש ולתת לו מעט מנוחה לפני שתיאלצו להעמיק בטרדות היום הבא.

ואז, בפרץ חיות בלתי מוסבר, אתם נוטשים לאנחות את תמר או יונית ומחליטים לעבור לניו-יורק. כלומר, לא ניו-יורק העיר - אלא "נויורק" הסדרה.

בעונתם השלישית בתפוח הגדול, כוכבי "נויורק" הם כבר לא מהגרים חדשים, אלא מי שמנסים להצליח ברבדים גבוהים יותר של החברה החדשה שבתוכה הם פועלים. כמובן שאין זה פשוט כלל ועיקר, במיוחד מפני שמרבית גיבורי הסדרה נרדפים על-ידי עברם.

זה לא חומר ל"אמי", אבל זה כל-כך בסדר, במובן הכי טוב של המילה, שאחרי חצי שעת צפייה תרגישו איך המוח מתנקה, לא מתרוקן.

התסריט קולח - כמעט בלי נפילות, המשחק אמין ,והתוצאה הסופית ממש לא רעה, ודאי ביחס למה שמצופה מתוכנית יומית.

אז בפעם הבאה שתחושו איך אתם דועכים מול החדשות, נסו לקחת ביס מהתפוח הגדול הזה, שכמוהו כחטיף אנרגיה נעים בשעה שבה הערב הופך ללילה.

* ציון: 9

השבירה האחרונה

"נקודת שבירה" - סיפורו של אנדי רם, יום שני 22:30, ערוץ 2 רשת

אם נקודת השבירה שלכם לא תגיע קודם, כבר באמצע המעגל הבלתי אפשרי לצפייה של דן שילון, מחכה לכם סרט תיעודי חביב, שאירועי "צוק איתן" העניקו לו משנה תוקף.

מה הקשר בין המלחמה בדרום לספורט הלבן? על כך מיד, אבל עוד קודם לכן: אנדי רם, החצי התזזיתי יותר מצמד הטניסאים "אנדיוני" (ביחד עם יוני ארליך), הוא מהספורטאים האהובים ביותר שהיו כאן בדור האחרון, גם על מי שלא ממש משתגע על טניס.

בסגנון של תיעוד עצמי, הוא מלווה את השנה האחרונה בקריירה שלו: התקוות, האכזבות, הגעגועים למשפחה ועוד.

אז מה הקשר בין זה לבין "צוק איתן"? שרן ארגן לעצמו מסיבת פרישה נהדרת: תחרות דייויס מול ארגנטינה החזקה שתיערך בהיכל הספורט לעיני רבבת צופים ששואגים "אנדיוני".

הבעיה היא שבגלל מתקפת הרקטות החליט איגוד הטניס הבין-לאומי שהמפגש לא יתקיים בישראל. אמנם גם במיאמי (אליה הועברו המשחקים), צפוי לישראל קהל אוהד, אבל באופן ביזארי, הפך אקורד הסיום בקריירה של רם למשל על שנותיה האחרונות: רחוק מהבית, מאוכזב - ועדיין בחור שקל כל-כך לחבב.

* ציון: 8