8 חודשי מאסר לאילן אופיר, בעל השליטה בוורלד גרופ ונפקו

אופיר הודה והורשע בכך שלא חשף בפני הדירקטוריונים של החברות בשליטתו את קיומם של אינטרסים אישיים ומשפחתיים בעסקאות שהביא לשתי החברות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ד') על אילן אופיר, מי שהיה בעל השליטה ונושא משרה בחברות הציבוריות וורלד גרופ קפיטל ונפקו, עונש של 8 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 100,000 שקל. זאת, לאחר שהודה והורשע בכך שלא חשף בפני הדירקטוריונים של החברות בשליטתו את קיומם של אינטרסים אישיים ומשפחתיים בעסקאות שהביא לשתי החברות.

בנוסף גזר בית המשפט על חברת וורלד גרופ קפיטל קנס של 80,000 שקל בגין הרשעתה בעבירות דיווח במטרה להטעות משקיע סביר.

אופיר הורשע בחודש יולי השנה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

על-פי כתב האישום בו הורשע, נמנע אופיר מלחשוף בפני הדירקטוריונים של וורלד גרופ קפיטל ושל נפקו את האינטרסים האישיים שלו בעסקאות של החברות, ובין היתר לא גילה כי עסקת הלוואה מהותית שעליה חתמה וורלד גרופ קפיטל, ביוזמתו של אופיר, נקשרה עם חברה שבעליה חב לו כספים מעסקה קודמת, שסמנכ"ל הכספים שלה הוא אביו, ושהוא עצמו החזיק בעקיפין במניותיה.

כמו כן, אופיר לא גילה לנפקו כי כספים ששילמה החברה במסגרת עסקת רכש מהותית שעליה חתמה בהובלתו של אופיר, אמורים היו לשמש אותו ואת שותפו לשם השקעות משותפות שצפויות היו להפיק לו רווחים. על רקע הסתרת מידע זה אושרו העסקאות בחברות שלא בהתאם למנגנון הקבוע בחוק, על בסיס מידע חסר ובניגוד לדין.

השופט חאלד כבוב, שנתן את גזר הדין, קבע כי אופיר "עשה בחברות הציבוריות כבשלו, תוך שהוא דורס את הממשל התאגידי המחויב על-פי חוק".

עוד נקבע כי "מדובר בשורת עבירות מתוחכמות ומתמשכות, הפוגעות באופן מובהק בעקרונות השקיפות, ההגינות והשוויון בשוק ההון. פעולותיו של הנאשם משמיטות את הקרקע מתחת לעקרונות יסוד אלה, שכן בביצוען הוא התעלם מחובתו כלפי החברה בכלל, וכלפי בעלי מניות המיעוט בפרט".