נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל ירדה; מובילאיי טסה 9.2%

אוקראינה מכחישה את הדיווחים על הפסקת אש ■ רוסיה: לא מגיבים, אנחנו לא צד לעימות ■ מאקרו: הזמנות המפעלים ביולי עלו מתחת לצפי ■ ספר הבז': 12 מחוזות הפד המשיכו לצמוח בקצב מתון בחודשיים האחרונים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בנטייה לירידות, לאחר שבפתיחת המסחר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש ברקע דיווחים על הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה. אתמול מדדי וול סטריט סגרו בין עלייה של 0.3% לירידה של 0.2%.

משרדו של נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הודיע היום כי פורושנקו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכימו על משטר הפסקת אש במזרח אוקראינה. הקרמלין התנגד לניסוח זה, וטען כי שני המנהיגים רק דנו בצעדים לכינון שלום.

לשכותיהם של שתי הנשיאים הודיעו כי על "הבנות הדדיות לסיום מהיר ככל האפשר של שפיכות הדמים". ההכרזה מגיעה שעות ספורות אחרי שנשיא ארה"ב ברק אובמה נחת באסטוניה, לדיונים עם ראשי המדינות הבלטיות באיום הפלישה הרוסית לאוקראינה.

"המומנטום החיובי אינו עוצר - בשישי נדע אם לפנינו ראלי נוסף", מציין אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "למרות המתיחות הגיאופוליטית ממספר חזיתות והצעדים העקרים של מריו דרגי בגוש האירו נראה שהמשקיעים דבקים בקניית מניות. בחדרי העסקאות ניתן לזהות ירידה בפרמיות הסיכון על מכשירי הגידור בשילוב ביקושים רוחביים לנכסי הסיכון גם באירופה ואסיה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי נתון האבטלה המהותי צפוי להתפרסם ביום שני ועשוי להפר את הרגיעה".

אחרי פתיחת המסחר (17:00) פורסמו ההזמנות ממפעלים לחודש יולי, שעלו ב-10.5% בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 11% ולאחר עלייה צנועה של 1.1% בחודש הקודם.

ב-21:00 פורסם ספר הבז' הבוחן את המצב הכלכלי ב-12 מחוזות הפד' בחודשיים האחרונים. לפי הנתונים, כלכלת ארה"ב המשיכה להתרחב בקצב מתון בחודשי הקיץ, כאשר רק הפעילות בשוק הדיור דשדשה בתקופה זו. "אף אחד מהמחוזות הראה על שינוי מגמה מובהק בקצב הצמיחה הכללי", נכתב בדוח שפרסם הבנק המרכזי.

"מדד S&P 500 עשוי לזנק ב-50% ל-3,000 נקודות"

בית המשפט הגבוה בבריטניה פסק לטובתה של טבע בעתירתה נגד חברת התרופות אסטרה-זנקה בנוגע לתוקפו של פטנט אירופי על תרופת ה-Symbicort של אסטרה-זנקה במינון קבוע ומשולב של פורמוטרול ובודסונייד - לטיפול באסתמה ואלרגיה של האף. בית המשפט הסכים עם טבע שהפטנט של אסטרה-זנקה המכסה את ההתוויה הזו של Symbicort נחשב מובן מאליו ודחה את התיקונים לפטנט מצד אסטרה-זנקה על בסיס העובדה שהם מוסיפים חומר.

מניית טסלה טיפסה אתמול לשיא לאחר שהחברה זכתה להמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 400 דולר.

בריינסטורם קיבלה ממשרד הפטנטים האירופי (EPO) הגנה על שיטת הייצור של תאי הגזע הייחודיים שלה (NurOwn) לטיפול במגוון מחלות ניווניות של מערכת העצבים המרכזית, ובראשן ALS.