מובילאיי: הכנסות הרבעון השני צמחו בכ-90%; המניה נופלת 4%

החברה הישראלית שהונפקה בוול סטריט רק לפני כחודש דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-33.7 מיליון דולר, לעומת 17.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ■ הרווח הנקי עמד על 200 א' דולר

אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט
אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט

"הנהג לא יצטרך לגעת בהגה. לי יש רכב כזה, וכבר די הרבה זמן אני נוסע ללא ידיים. עוד תקופה קצרה יחסית, תוכלו גם אתם לקנות כלי רכב כאלה" - את הדברים האלו אמר השבוע פרופסור אמנון שעשוע, אחד משני מייסדי מובילאיי (Mobileye), בכנס בו השתתף.

חזון זה של שעשוע אינו חדש. הוא אולי מזכיר לחלק מאתנו סרטי מדע בדיוני, אך בעיני שעשוע זהו העתיד, זו המציאות שתהיה כנראה מנת חלקם של בני הנוער, אלו שרק עכשיו לוקחים שיעורי נהיגה ראשונים, נאבקים במוט ההילוכים ונבהלים בכל פעם שמורה הנהיגה בולם לפניהם, כי לא שמרו מספיק מרחק מהמכונית שלפניהם.

ייתכן כי שעשוע, שמכהן כיו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיה של מובילאיי, שכנע חלק מבאי הכנס, אך אין ספק שכבר לפני כחודש הוא שכנע קהל קצת יותר מהותי לעתיד הכלכלי שלו: וול סטריט - שוק המניות האמריקאי. מובילאיי, נזכיר, הונפקה בתחילת אוגוסט בבורסת ניו יורק לפי מחיר של 25 דולר למניה. ברגע שניתן האות לתחילת המסחר בה, יצאה המניה למרוץ מכוניות - שנראה כי עדיין לא נגמר - והותירה הרחק מאחוריה חלק ניכר מההנפקות הראשוניות שבוצעו השנה בשוק ההון האמריקאי.

אפשר להגיד שמובילאיי הפכה, גם בחסות הגאות בשוקי ההון, לכוכבת הישראלית התורנית בוול סטריט. והנה המספר שמוכיח טענה זו יותר מכל: 88% - העלייה שרשמה עד כה המניה למחיר של 46.97 דולר (נכון לרגע כתיבת שורות אלו), המשקף שווי שוק של 10 מיליארד דולר (!). זאת, עבור חברה שאשתקד הרוויחה תפעולית 15.2 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה עמד על 19.9 מיליון דולר.

שעשוע, נזכיר, נותר לאחר ההנפקה עם החזקה של 8% מההון, בדיוק כמו עמיתו להקמת החברה, המנכ"ל אבירם זיו. בשקלול מה שכל אחד מהשניים מכר בהנפקה (166 מיליון שקל) - סך ההון של כל אחד מהם עומד על 3 מיליארד שקל "על הנייר".

מובילאיי פיתחה מערכת התרעה שמבוססת על עינית המותקנת מתחת למראה הקדמית של המכונית. המערכת מתריעה, דרך צלילים שהיא משמיעה, מפני מצבים שעלולים להיות מסוכנים, כמו סטייה מנתיב הנסיעה, אי שמירת מרחק מהמכונית שלפניה או קרבה יתרה להולכי רגל ורוכבי אופניים. מערכת זו נמכרת ליצרני ציוד, ואלו משווקים אותה ליצרני רכב דוגמת ג'נרל מוטורס, שהיא הלקוחה הגדולה ביותר של מובילאיי.

לא הכתה את התחזיות

וול סטריט, זה לא סוד, מתמחרת חברות לפי הצפי שלהן ושלה לגבי עתידן, והתמחור של מובילאיי מראה עד כמה רף הציפיות מהחברה גבוה. היום, חודש אחרי ההנפקה, התמודדה מובילאיי מול רף ציפיות זה במסגרת המבחן הראשון שלה כחברה ציבורית - דוח כספי ראשון לאחר ההנפקה.

לפני שנצלול לתוצאות בפועל של החברה ברבעון השני של השנה, נציין כי וול סטריט ציפתה להכנסות של 33.1 מיליון דולר ולרווח נקי למניה של 5 סנט. החברה לעומת זאת רשמה הכנסות רבעוניות של 33.7 מיליון דולר - דהיינו עמדה בתחזיות השוק, אך לא הכתה אותן 'שוק על ירך', כפי שאפשר היה לצפות מהתנהגות המניה.

הכנסות אלו משקפות צמיחה שנתית של 91%, ובמחצית הראשונה כולה הגיעו ההכנסות ל-69.3 מיליון דולר, המשקפות קצב הכנסות שנתי של לפחות 140 מיליון דולר.

תפעולית, רשמה החברה רווח של 3.6 מיליון דולר (שולי רווח של 10.8%), ושורת הרווח הנקי (על בסיס GAAP) הציגה איזון, עם רווח שולי של 189 אלף דולר שנוצר על רקע חבות מס של 4.1 מיליון דולר. לעומת זאת, על בסיס Non GAAP רשמה החברה רווח נקי של 11.2 מיליון דולר (שולי רווח של 33.2%), או 5 סנט למניה - בדיוק כפי שוול סטריט ציפתה ממנה.

במחצית הראשונה עמד הרווח הנקי על 23.8 מיליון דולר, והחברה ייצרה מזומן חופשי מפעילות שוטפת (FCF) בשווי של 24.9 מיליון דולר.

החברה, למרות שוויה ותשומת הלב שהיא מקבלת בחודש האחרון מוול סטריט, לא מסרה פירוט בהודעה לעיתונות אותה פרסמה, וייתכן שהעדיפה לפרט יותר בשיחת הוועידה שהתקיימה אחרי פתיחת המסחר (ואחרי סגירת הגיליון).

בקופת מובילאיי היו נכון לסוף הרבעון השני מזומנים בשווי של 149 מיליון דולר, אך מכיוון שבהנפקה גייסה נטו 193.7 מיליון דולר, יש באמתחתה עכשיו מעל 340 מיליון דולר.

מובילאיי לא פרסמה תחזיות קדימה בהודעה לעיתונות, ולכן כרגע ניתן להסתמך על תחזיות השוק. זה צופה כי השנה יעמדו הכנסותיה על 131.2 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה (Non GAAP) על 18 סנט, דהיינו מכפיל בועתי של 261.

באשר לשנת 2015, תחזית ההכנסות של השוק מדברת על 220.7 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 68%, המשקפת ירידה בשיעורי הצמיחה), ועל רווח נקי למניה של 39 סנט.

המספרים של מובילאיי 22.7.14
 המספרים של מובילאיי 22.7.14