טרגדיה ביהוד: תינוק נשכח בתוך רכב ומת

מבדיקה ראשונית עולה כי האם יצאה לקניות ביחד עם המשפחה וככל הנראה שכחה את הבן ברכב ■ צוות של מגן דוד אדום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים תל השומר במצב אנוש - שם נקבע מותו

תינוק בן שנתיים נמצא ברכב ברחוב לוחמי הגטאות ביהוד לאחר שנשכח שם. צוות של מגן דוד אדום הוזעק למקום והחל לבצע בו פעולות החייאה. התינוק פונה לבית החולים תל השומר כשמצבו אנוש - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. נסיבות המקרה נחקרות.

מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה אמו יצאה עם בתה בת ה-6, אחותה ואמה לקניות והשאירה את התינוק ברכב. לאחר כ-40 דקות הבינה כי שכחה את בנה ברכב ומיהרה לשוב אליו. "ראיתי אזרחים מבצעים פעולות החייאה על ילד ששכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק", סיפר דימטרי מלכין פאראמדיק מד"א שהגיע ראשון לזירה. "הילד היה חם מאוד ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות וטיפול תרופתי, ובהמשך פינינו אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית חולים תל השומר".

הבוקר נמצא תינוק בן שנה וחצי כשהוא נעול בתוך רכב ברחוב יוחנן בן זכאי בעיר אלעד. הוא חולץ לאחר שעובר אורח שהבחין בו הזעיק למקום את שוטרי תחנת ראש העין שניפצו את שמשת הרכב. האירוע התרחש סמוך לשעה 09:00, אז מצאו השוטרים את הפעוט כשהוא חגור בתוך כלי הרכב, מזיע ופניו סמוקות מחום. לאחר שחולץ, פתחו השוטרים בסריקות אחר הוריו של הפעוט, שלא נמצאו. זמן קצר לאחר מכן הגיע אביו של הפעוט לתחנת המשטרה. נסיבות המקרה נחקרות.

293 מקרים של שכחת ילדים ב-6 שנים

זמן קצר לאחר מכן, במקרה אחר, חולצו בנהריה שני פעוטות מרכב נעול. כבאים שהוזעקו למקום ניפצו את שמשות המכונית והוציאו מתוכה את הילדים, שחשו בטוב. מבדיקה ראשונית עלה כי הרכב ננעל כשהפעוטות בתוכו בשל תקלה.

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי בשש השנים האחרונות דווח על 293 מקרים בהם הושארו ילדים ברכב. כ-15 מקרים הסתיימו במות הילד. "אני קוראת לממשלת ישראל לאשר בהקדם את התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים ובכך למנוע היפגעות של ילדים רבים נוספים", אמרה מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין ציין: "לצערי כוחות מד"א מוזנקים שוב ושוב לטפל במקרים טרגיים מעין אלה, אני קורא לציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולא להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר אף לא לדקה אחת". לדבריו, חום הרכב מטפס בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית.