ללא קרובי משפחה: עשרות סווארים ייקלטו בנמל אשדוד

30 מבין הסווארים החדשים ייקלטו לעבודה בנמל באופן מיידי, ובהמשך ייקלטו סווארים נוספים על פי הצרכים בנמל

נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי
נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי

עשרות סווארים חדשים ייקלטו בחודשים הקרובים בנמל אשדוד ויועסקו כעובדי החברה, לאחר אישור של ועדת הביקורת של דירקטוריון הנמל. 30 מבין הסווארים החדשים ייקלטו לעבודה בנמל באופן מיידי, ובהמשך ייקלטו סווארים נוספים על פי הצרכים בנמל. עם כניסתם לעבודה יעברו הסווארים החדשים קורס ייעודי להכשרתם לתפקיד.

כזכור, בתחילת חודש יוני יצחק בלומנטל, המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, הורה לעצור את הליכי המכרז לקליטת 60 סוורים בנמל לאחר ששני נציגי הוועד בוועדת הקליטה לא דיווחו על ניגוד עניינים שיש להם, בשל העובדה ששלושה מהמתמודדים הם קרובי משפחתם. בלומנטל תקף בחריפות את חברי הוועד וקבע כי בגלל "התנהלותם הקלוקלת" הוא נאלץ לעצור את ההליך המכרזי ולמנות ועדת קליטה חדשה. בתגובה האשים וועד עובדי הנמל את המנכ"ל כי באחריות לקליטת "עשרות עובדים בלתי ראויים ובלתי מוכשרים" בתקופה שבה שימש סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה וטענו כי הוא מנסה לנצל את ההסתה הציבורית נגד עובדי הנמל על-מנת לפגוע בזכויות העובדים.

המהלך גרר התנגדות עזה מצד הוועד ואף הביא להשבתת הנמל. בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע אישר לפני שלושה חודשים להנהלת הנמל להמשיך ולנהל את המכרז על רקע המחסור בכוח האדם הגדול בנמל אשדוד, ועל רקע המשך הגידול והצמיחה בפעילות העסקית שלו.

בהתאם להחלטת ועדת הביקורת, בקרב עשרות הסווארים שיתקבלו לעבודה בנמל אין קרובי משפחה של עובדי נמל אחרים כפי שהם מוגדרים בתקנות.

לדברי בלומנטל, "סיום תהליך קליטת הסווארים הינה בשורה חשובה וטובה לכלכלה הישראלית ולסחר הימי וכן לכל מי שחשובה לו התפתחותו, צמיחתו ועוצמתו של נמל אשדוד. קליטת הסווארים החדשים מהווה כלי להבטחת המשך מגמת הצמיחה של הנמל והמשק בישראל. לנמל חשיבות גדולה למשק הלאומי והוא מהווה שער הכניסה הימי המרכזי והמוביל של מדינת ישראל. לכן, פעלנו במהרה במטרה לשפר את רמת השירות ללקוחות ולצמצם את זמני ההמתנה בפריקת וטעינת אניות".