הצלחה לטבע בניסוי רפואי לטיפול באסתמה מתונה

הטיפול בזריקה reslizumab הביא לשיפור משמעותי בתיפקודי ריאה בהשוואה לפלצבו כאשר ניתן לחולים באסטמה מתונה עד חמורה עם רמה גבוהה של אאוזינופילים

מפעל טבע / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע / צילום: תמר מצפי

חברת טבע הודיעה היום (ב') על מידע חיובי חדש ממחקרים שלב III של reslizumab, נוגדן המיועד לטיפול באסתמה מתונה. המחקרים נערכו בקרב חולים באסתמה מתונה עד חמורה, שאינה בשליטה מספקת על אף קבלת טיפולים מקובלים, המלווה ברמה גבוהה של אאוזינופילים. הנתונים מראים כי הטיפול ב-reslizumab הביא לשיפור משמעותי בתפקודי ריאות ובמדדים של שליטה על האסתמה, ואף הדגימו פרופיל בטיחות בר השוואה לפלצבו (דמה).

תוצאות הניסוי הראו כי הטיפול בזריקה הביא לשיפור משמעותי בתיפקודי ריאה בהשוואה לפלצבו כאשר ניתן לחולים באסטמה מתונה עד חמורה עם רמה גבוהה של אאוזינופילים. השיפור הודגם על ידי מדד FEV1, סך השינוי בנפח האוויר הננשף החוצה בשנייה הראשונה לאחר מילוי הריאות, אמצעי מקובל לבדיקת רמת החסימה של דרכי הנשימה בקרב חולי אסתמה.

טבע מסרה כי נרשמו שיפורים כבר לאחר ארבעה שבועות ממתן ראשוני של התרופה ולכל אורך הטיפול עד לסיומו בשבוע ה-16. בנוסף, הטיפול ב-reslizumab הביא לשיפורים משמעותיים במדדים של שליטה על אסתמה, שדווחו על ידי החולים, באמצעות שימוש בשאלון בקרת אסתמה (ACQ), הכולל שאלות אודות תסמינים, מגבלות בפעילות ושימוש בתכשירים לא-סטריאודליים.

מרבית תופעות הלוואי (AEs) היו קלות עד מתונות וברות השוואה לכלל קבוצות הטיפול. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר היו אסתמה, כאב ראש, דלקת האף והלוע ודלקת של דרכי הנשימה העליונות.