רה"מ נתניהו כינס דיון מיוחד על האיום של דאע"ש

שעות ספורות לפני שהנשיא אובמה יציג את אסטרטגיית הפעולה נגד המדינה האסלאמית (דאע"ש), כינס נתניהו דיון מיוחד בנוגע לאיום החדש

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

נערכים לאיום: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אחר הצהריים (ד') דיון מיוחד בנוגע לאיום הנשקף מכיוון ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש).

לדיון המצומצם זומנו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שרת המשפטים ציפי לבני, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ונציגים מטעם השב"כ ומערכת הביטחון.

מטרת הדיון המיוחד היא לבחון את הכלים המשפטיים שעומדים בידי ישראל על מנת להילחם בארגון הטרור האכזרי, ובחינתם של אמצעי האכיפה שיש למדינה אל מול אפשרות של הקמת תאים של הארגון בישראל.

בשבוע שעבר חתם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על הכרזה לפיה ארגון הטרור האסלאמי דאעש וכן ארגון גדודי עבדאללה עזאם (ארגון טרור המסונף לאל-קאעידה) הינם "התאחדות בלתי מותרת".

"משמעות החתימה מאפשרת לנקוט בצעדים משפטיים ואחרים נגד ההתארגנויות, גיוס משאבים ופעילויות נוספות של הארגונים הללו או חברים בהם", נכתב בהודעת שר הביטחון. "החתימה נעשתה בהתאם להמלצת שירות הביטחון הכללי".

מוקדם יותר היום אמר מזכיר המדינה ג'ון קרי כי הקהילה הבינלאומית לא תוכל לשבת ללא מעשה בזמן שארגון הטרור הקיצוני מתעצם. את הדברים אמר קרי במהלך ביקורו בעירק, שם נפגש עם ראש הממשלה הנכנס והבטיח כי ארצו תהיה שותפה מרכזית במלחמה נגד דאעש. "לכולנו יש אינטרס ברו בתמיכה בממשל החדש בעירק בצומת המרכזית הזו", הדגיש מזכיר המדינה.

"אני מתחייב שהקואלציה שבמרכז האסטרטגיה הבינלאומית שלנו תגדל ותעמיק בימים שעומדים לפנינו", הדגיש קרי, שהמדיניות של ארצו נותרה בימים האחרונים לוט בערפל, עד להודעתו הצפויה הלילה של הנשיא האמריקני.