אמנות השינוי: גדעון וקארן אוברזון משיקים חנות קונספט ייחודית

בעקבות טרנד עולמי המרחיב את הגדרת הבוטיק של חנויות אופנה עילית לחנויות קונספט, החליטו גדעון וקארן אוברזון לספק ללקוחותיהם חוויה מורכבת ומפתיעה יותר, באמצעות שילוב חפצי עיצוב אמנותיים בחלל שלהם

החנות של גדעון  וקארן אוברזון / צילום: עודד סמדר
החנות של גדעון וקארן אוברזון / צילום: עודד סמדר

אחרי ש"ירד לעם" בשיתופי-פעולה מתוקשרים עם מותגי רשתות - בעיצוב בגדי ים לקסטרו ומצעים למשביר לצרכן - התפנה גדעון אוברזון לעשות לביתו. ליתר דיוק, לבית האופנה האליטיסטי שלו ושל בתו קארן אוברזון.

הבית ברחוב גורדון 36 בל-אביב מרכז את כל פעילות האופנה של השניים, המתגאים בהקפדה על ייצור ישראלי לאורך כל השנים. כאן גרים בכיף המתפרה והסטודיו, השואורום וחלון הראווה הפונה לרחוב, ומפגשים פרטיים עם לקוחות ההוט-קוטור, כאן מתרקמים הרעיונות ונרקמים עיטורים וגימורים בעבודת-יד קפדנית.

לאחרונה עבר המקום, שבו יושב אוברזון כבר כ-30 שנה, תהליך של שיפוץ והתחדשות, בניצוחה של הבת השנייה, הארכיטקטית דנה אוברזון. המהפך העיצובי של החלל היה חלק משינוי תפיסתי, עדין אך משמעותי: בהשראת חנויות קונספט של אופנה עילית בעולם, כמו "קולט" ו"מרסי" בפריז או "קורסו קומו 10" במילאנו, החליטו האוברזונים לצאת מאזור הנוחות של תחום האופנה, ולספק ללקוחותיהם חוויה מורכבת ומפתיעה יותר, באמצעות שילוב חפצי עיצוב אמנותיים בחלל המיוחד שלהם.

הם עושים זאת באמצעות שיתוף-פעולה עם טאלנטס דיזיין - גלריית העיצוב שייסד האדריכל גל גאון, המשמש כארט-דירקטור ומפתח יחד עם מעצבים נבחרים - מוצרים יחידים במינם וסדרות של פריטי עיצוב.

גאון, שבכובעו האחר עומד בראש החוג לאדריכלות פנים במכון הטכנולוגי בחולון, גדל על מורשת אספנות-עיצוב, כבנו של אוצר העיצוב המיתולוגי של מוזיאון ישראל, איזיקה גאון המנוח.

את טאלנטס דיזיין הוא יסד לפני כשש שנים, מתוך מטרה לפתח את תחום ה"דיזיין-ארט" הישראלי, לייצא את תוצריו לחו"ל, ובמקביל לקדם אספנות עיצוב עכשווי בישראל.

בפעילותו העצמאית הוא מתרכז באיתור מעצבים מתחומים שונים, מעצבי מוצרים וחפצים שימושיים ודקורטיביים, בעלי קו אמנותי וקונספט ייחודי. מתכשיטים ועד רהיטים "one of", גופי תאורה, שטיחים וחפצי נוי, שחלקם כבר כבשו לעצמם מקום בתערוכות ואוספים בעולם ובארץ.

בין היוצרים שעובדים עימו, ומוצגים כעת באולם התצוגה של אוברזון, בולט המעצב האוטודידקט אילן גריבי, שפסלי האוריגמי שהוא יוצר עברו כברת דרך והפכו לקשת פריטים מרהיבה ומפתיעה - מגופי תאורה עשויים נייר, פסלי פלדת אל-חלד וחיפויי קירות בגימור פורניר עץ או לבן מט, ועד לתכשיטים מיניאטוריים בעץ וזהב.

על עמוד בקדמת החלל הוצבה עבודה גדולת מידות של אוהד צפתי, מעצב טקסטיל שאימץ טכניקות יפניות לכבישת נייר. הוא יוצר מעין קערות רכות למראה בשכבות עבות, הנראות כציור מן הטבע וקשה לנחש בהן את איכות המגע של החומר.

תכשיטים סרוגים בסיבי ניילון ומתכת של המעצב זיו בן גל משתלבים נפלא עם מעילי הגשם והשמלות המצוירות בנגיעת יד, בקולקציות של אוברזון.

הכורסאות הפיסוליות של שמואל בן שלום נראות כחלק אורגני מהנוף, בין השמלות התלויות.

בחלל המשותף ניתן למצוא פריטי אופנה עילית, בגדי ים, תכשיטים, עבודות אמנות ופרטי עיצוב, כולם בפיתוח וייצור ישראלי ואיכותי ביותר.

"שיתוף-הפעולה עם טאלנטס וגל גאון נבע מהצורך העז לחפש גירוי נוסף, לזלוג לעולמות העיצוב והאמנות, לחוויה תרבותית כוללת שמתאימה לרחוב גורדון המיתולוגי", אומר אוברזון. "השילוב של צעירים בוגרי אקדמיות לעיצוב ואמנות והרצון לתת במה הולמת לעיצוב ישראלי עכשווי, הביאה אותנו לקונספט הזה.

"חיפשתי כיף, ריענון, שותפות, שאחד ידחוף את השני, ירים את השני ויעניק שפה חדשה למונח MADE IN ISRAEL", הוא אומר.

טווחי מחירים: פריטי העיצוב נעים בין 500 שקל ל-5,000 שקל (לפריטים בהתאמה אישית). תכשיטי המעצבים: בין 700 שקל ל-3,500 שקל ואילו פריטי האופנה של KO נעים החל מ-500 שקל ועד 3,000 שקל ושל גדעון אוברזון מ-3,000 שקל לפריטים בקולקציה של בגדי עור ושמלות ערב ועד 15,000 שקל לפריטים בהזמנה אישית.