מישל בן ברוך ימונה לראש האגף ליצוא ביטחוני במשרד הביטחון

בן ברוך, כיום ראש מינהלת הארטילריה בתעשייה הצבאית (תעש) צפוי להחליף את תא"ל (במיל') שמעיה אביאלי, שכיהן כראש האגף בארבע השנים האחרונות

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

שינויים בצמרת האגף ליצוא ביטחוני של משרד הביטחון (סיב"ט): שר הביטחון, משה יעלון, קיבל את המלצת מנכ"ל משרדו, אלוף (במיל') דן הראל, והחליט למנות את תא"ל (במיל') מישל בן ברוך לראש האגף.

בן ברוך, כיום ראש מינהלת הארטילריה בתעשייה הצבאית (תעש) צפוי להחליף את תא"ל (במיל') שמעיה אביאלי, שכיהן כראש האגף בארבע השנים האחרונות.

בן ברוך (51) שימש בעבר מזכירו הצבאי של שר הביטחון ולפני כן שירת כקצין תותחנים ראשי.

האגף ליצוא ביטחוני של משרד הביטחון אמון על קידום הפעילות של החברות הביטחוניות הישראליות בחו"ל, תוך יצירת קשרים במדינות ברחבי העולם למען קידום עסקאות בתחום הנשק. בשנות הכהונה של אביאלי בתפקיד זינק היקף היצוא הביטחוני של ישראל לשיא שהסתכם ביותר מ-7.5 מיליארד דולר.

זאת, למרות שבשנים האחרונות ניכרת האטה בהיקפי ההשקעה של מדינות רבות בציוד ומערכות בתחום הצבא והביטחון. על רקע זה, חברות ישראליות נאלצות להתמודד עם מתחרות רבות בשווקי יעד שבהן פעלו במשך שנים ארוכות.

מי יהיה היועץ הכספי?

בתוך כך, בימים הקרובים צפוי מינוי בכיר נוסף במערכת הביטחון - של היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים של משרד הביטחון. על התפקיד מתמודדים אל"מ איריס דנון ואל"מ ששון חדד, שניהם קצינים מוערכים ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל. בשלוש השנים האחרונות מכהן בתפקיד זה תא"ל ראם עמינח. את ההחלטה על מינוי היועץ הכספי הבא יקבלו מנכ"ל משרד הביטחון, שר הביטחון והרמטכ"ל.