נעילה מעורבת באירופה; התפוקה התעשייתית עלתה ב-1%

נגיד הבנק האירופי מריו דראגי דן היום עם שרי האוצר של גוש האירו ואמר כי הבנק מוכן לנקוט פעולות נוספות ■ השינוי במספר המועסקים בגוש האירו טיפס ב-0.2% ברבעון השני - מעל הצפי ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר בעולם, במגמה מעורבת, בהמשך למגמה דומה באסיה וברקע לירידות שערים בוול סטריט. המשקיעים התמקדו היום במספר נתוני מאקרו ובדברים שאמר נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי.

היום נגיד הבנק האירופי מריו דראגי נפגש עם שרי האוצר של גוש האירו במילאנו כדי לדון בהתאוששות הכלכלית בגוש. דראגי אמר כי הבנק מוכן לנקוט צעדים נוספים במטרה להילחם בדפלציה ובהאטה הכלכלית. כזכור, באחרונה דראגי הודיע על תוכנית תמריצים חדשה באירופה, ולטענתו ביצועי הכלכלות יחזרו לרמות של לפני המשבר רק אם הממשלות של מדינות הגוש יעבדו בשיתוף עם ה-ECB וינהיגו רפורמות מבניות מעודדות צמיחה ויזרימו נזילות לשווקים.

בוול סטריט המסחר ננעל במגמה מעורבת שבין עלייה לירידה של כ-0.15%, על רקע ההתרחשויות הגאו-פוליטיות, ולאחר פרסום נתון התעסוקה השבועי שעלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני. המשקיעים בעולם מתכוננים לישיבת הריבית הקרובה של הפד, על מנת לנסות להבין מתי הבנק יחל בתהליך העלאת הריבית, על רקע שוק העבודה.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון התפוקה התעשייתית לחודש יולי, שעלה בשיעור של 1%, מעל צפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.6% ולאחר שביוני נרשמה קריאה שלילית של 0.3%. נתון חיובי נוסף שפורסם היום הוא השינוי במספר המועסקים ברבעון השני, שעלה ב-0.2% בעו הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.1% בלבד.

מגמה מעורבת גם באסיה

בורסות אסיה נסחרו במגמה מעורבת ברקע התחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, והחלטות ריבית במספר מדינות באזור.

בורסת יפן עלתה במסחר על רקע היחלשות הין מול הדולר. המטבע האמריקני בדרך להתחזקות השבועית החדה ביותר מאז חודש נובמבר האחרון. בהונג קונג נרשמו ירידות ובורסת סין עלתה קלות. מדד ה-MSCI אסיה ירד בהונג קונג ברצף הירידות הארוך ביותר מזה 4 שנים. החוזים על הזהב יורדים ובדרך לירידה השבועית החדה מאז חודש מאי.

בסין פורסם היום כי האשראי יצא מתחת לתחזיות האנליסטים בחודש אוגוסט, מה שמגביר את החשש מצמיחה חלשה של כלכלת סין ברקע חולשה בשוק הדיור הסיני וכן בתחום הייצור. מוקדם יותר השבוע פורסם כי היצוא הסיני עלה, אך היבוא למדינה צנח.

בדרום קוריאה הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי על 2.25%.