נתניהו על דרישת לפיד: "אי-אפשר לפתוח גירעון גדול"

גל"צ חושף הקלטה נסתרת של רה"מ בפגישה עם פעילי ליכוד במהלכה זלזל בשר האוצר לפיד ודחה דרישתו להגדיל את הגירעון

בנימין נתניהו / צלם: רויטרס
בנימין נתניהו / צלם: רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו תוקף את שר האוצר יאיר לפיד על בקשתו להגדיל את הגירעון בתקציב 2015. בשיחה עם פעילי ליכוד באשקלון ביום חמישי האחרון, שהגיעה לידי גל"צ, אומר נתניהו כי דרישת לפיד אינה אחראית.

"אינני יודע מתי תהיינה הבחירות", אמר נתניהו. "יש לנו מטרה אדירה לפתור את בעיית התקציב. אני עוד לא פתרתי אותה, אני כבר אומר לכם, לא פתרתי אותה כי צריך לאזן בין אחריות ביטחונית לאחריות כלכלית-חברתית".

נתניהו תקף כאמור את דרישת לפיד להגדיל את הגירעון ואמר: "אי-אפשר לפתוח אובר-דראפטים גדולים, זה לא הולך. זה לא הולך במשק הבית, זה לא הולך בעירייה וזה לא הולך במדינה. אם אתה פותח אובר-דראפט ענק הבנק אומר 'אוקיי' סוגר לך את החשבון, או לחלופין, נותן לך ריביות מטורפות. יש איזון, יש אחריות. או, לפחות צריכה להיות אחריות".

נתניהו הפגין גם זלזול בשאר המפלגות הקואליציה ואמר לפעילי הליכוד: "המשמעות הראשונה של כוח היא אחריות ומופקדת בידיכם אחריות אדירה. אחריות לשמור על הביטחון, לשמור על הכלכלה. מי עוד יעשה זה? אני למנות לכם את המפלגות? לא צריך, אתם פה כי אני לא צריך, אין אף אחד שיעשה את זה".

דבריו של נתניהו נאמרים כשברקע מאיים לפיד לפרוש מהממשלה אם נתניהו יאשר העלאת מסים. היום ייפגשו נתניהו, לפיד והנגידה קרנית פלוג לדיון מכריע על תקציב הביטחון והדרישה השנויה במחלוקת של מע' הביטחון לתוספת של 30 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)