חברת מודיטרון תובעת 4.1 מיליון שקל משרגא ברוש

טוענת כי חברה שהייתה בבעלותו הפרה התחייבות חוזית לדאוג לשינוי ייעוד נכס מסחרי ביבנה שמכרה לחברת מודיטרון ■ ברוש: "תביעת-סרק משוללת יסוד"

שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי
שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה לאחרונה תביעה בסך 4.1 מיליון שקל נגד שרגא ברוש, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, בטענה כי חברה שהייתה בבעלותו הפרה התחייבות חוזית לדאוג לשינוי ייעוד נכס מסחרי ביבנה שמכרה לחברת מודיטרון.

ברוש מכחיש את הדברים וטוען כי מדובר בתביעת-סרק חסרת סיכוי משפטי שהתיישנה.

בתביעה שהוגשה על-ידי מודיטרון נטען כי במאי 1999 מכרה לה ברוש תעשיות מבנה מסחרי באזור התעשייה ביבנה, שהושכר בשכירות ארוכת-טווח על-ידי ברוש תעשיות לחברת הנכסים של שופרסל.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין רז נבון ועמית סלע ממשרד ליפא מאיר ושות', בהתאם לתב"ע שהייתה קיימת בעת ביצוע הסכם המכר, ייעוד הנכס היה לתעשייה בלבד, ואילו מטרת השכירות של שופרסל הייתה למסחר.

לפי הנטען, לאור האמור התחייבה ברוש תעשיות כי היא תפעל לאשר תב"ע חדשה שתאפשר את השימוש בנכס למטרות מסחר.

לטענת מודיטרון, בהסכם נקבע כי עד לאישור התב"ע החדשה, תישא ברוש בכל התשלומים שיידרשו על-ידי המינהל בקשר עם השימוש החורג בנכס.

לדברי התובעת, למרות ההסכם, התב"ע לא שונתה עד היום על-ידי ברוש, ובפברואר 2014 היא קיבלה דרישת תשלום מהמינהל בגין שימוש חורג בסך של כ-1.8 מיליון שקל.
לטענתה, עם קבלת דרישת התשלום, ובהתאם להוראות הסכם המכר, פנתה התובעת לברוש תעשיות ודרשה ממנה לפרוע את החוב.

"ואולם, לתובעת הובהר כי כנגד ברוש תעשיות ניתן צו פירוק, וכי אין בידיה כסף לפרוע את החוב האמור, הגם שהיא התחייבה לעשות כן".

לפיכך, כותבת מודיטרון בתביעתה, היא פנתה לשרגא ברוש ולבנו, שערבים לחברת ברוש תעשיות, בדרישה כי יפרעו לאלתר את החוב, וכי התשלומים בגין השימוש החורג ישולמו למינהל ללא דיחוי.

"אלא שעד היום לא מצאו לנכון הערבים לשלם את דרישת התשלום, אשר מונחת כיום לפתחה של התובעת מבלי שיש לכך כל הצדקה", נטען בתביעה.

ברוש מסר בתגובה: "מדובר בתביעת-סרק המשוללת יסוד משפטי או עסקי בקשר לערבות אשר נחתמה אי-שם בשנות ה-90 לחבויות של חברה שמכרתי לפני שנים רבות ושבהמשך חדלה מלפעול. אין לי ספק כי תביעה מיותרת זו תידחה על-ידי בית המשפט".