אנרג'יקס השלימה עסקה לרכישת שליטה בפרויקט בגולן

באנרג'יקס, שבשליטתה של קבוצת אלוני חץ, מעריכים כי במקרה שהפרויקט יבשיל לכדי סגירה פיננסית, ההון העצמי שיידרש לו יגיע ל-200 מיליון שקל

אנרגיה / צלם: פוטוס טו גו
אנרגיה / צלם: פוטוס טו גו

חברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס מעוניינת להתרחב בתחום אנרגיית הרוח, והיום עדכנה על השלמת עסקת השקעה ורכישת שליטה בפרויקט חוות רוח בהספק של כ-155 מגוואט ברמת הגולן.

עסקה זו הושלמה לאחר שהתקיימו התנאים המתלים, בהם קבלת אישור בית המשפט להסדר נושים בחברת הפרויקט. באנרג'יקס, שבשליטתה של קבוצת אלוני חץ, מעריכים כי במקרה שהפרויקט יבשיל לכדי סגירה פיננסית, ההון העצמי שיידרש לו יגיע ל-200 מיליון שקל.

לאנרג'יקס הוקצו 100% מזכויות הניהול בחברת הפרויקט ו-75% מהמניות המקנות זכות לקבלת דיבידנד ממנה, ובחברה מציינים כי המימון הנדרש יועמד באמצעות הלוואת בעלים או הון עצמי. פרויקט זה נמצא בשלבי פיתוח כבר יותר משמונה שנים, ובעבר הוכר כפרויקט תשתית לאומית וקיבל רישיון מותנה. אולם, בשנת 2011, לאחר שבעלת הרישיון לא עמדה באבני הדרך של הרישיון המותנה, הוא פקע והליכי הפיתוח הוקפאו.

כעת באנרג'יקס, המנוהלת על ידי אסי לוינגר, יפעלו לחידוש ההליכים, ולהערכתם עלות הקמת הפרויקט תגיע ל-1 מיליארד שקל, וההכנסות השנתיות ממכירת חשמל ממנו יעמדו על כ-185 מיליון שקל.

באנרג'יקס מציינים כי החברה נמצאת במגעים עם גורמים שונים בנוגע לפיתוחו, וכן נבחנים פתרונות אפשריים "להיבטי משרד הביטחון, אשר למיטב ידיעת החברה שינה את עמדתו בנוגע לפרויקט, ולמועד הדוח מסתייג מהקמתו".

בהיעדר אישור משרד הביטחון, וכן היבטי רגולציה ותכנון נוספים, בשלב זה באנרג'יקס לא יכולים להעריך את היתכנות היכולת "לקדם את הפרויקט, להשלים את שלב הפיתוח, והבשלתו של הפרויקט לכדי סגירה פיננסית".

אנרג'יקס עוסקת בהקמה, ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה סולארית, ונסחרת בבורסה לפי שווי של כ-340 מיליון שקל, אחרי זינוק של 47% בשנה האחרונה.