הרכבת הקלה בתל-אביב מקצצת את שטח אוהלי המחאה

עיריית ת"א: "בסמוך לגן מבוצעות עבודות במסגרת פרויקט לולאת וולובלסקי, כאשר אלה צפויות להתרחב לאחר תקופת החגים ולהשתרע על פני שטחים ניכרים בגן"

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

שנתיים ושלושה חודשים לאחר שעיריית תל אביב אישרה את הקמתו של מאהל מחאה בגן וולובלסקי בסמיכות לתחנת רכבת מרכז בעיר, הודיעה היום העירייה לשוהי המאהל כי הם יאלצו לצמצם את השטח בו הם עושים שימוש בשל עבודות הרכבת הקלה ולהתרכז בחלקו הצפון מערבי.

"בסמוך לגן מבוצעות עבודות במסגרת פרויקט לולאת וולובלסקי, כאשר אלה צפויות להתרחב לאחר תקופת החגים ולהשתרע על פני שטחים ניכרים בגן", כך נכתב במינשרים שחולקו לדרי המאהל, "בהתאם לכך נדרשה העירייה על-ידי חברת נת"ע בע"מ, חברה ממשלתית המבצעת את פרויקט הקמת הרכבת הקלה, לפעול לצמצום שטח האוהלים בגן. בנסיבות אלה נבקש להביא לידיעתכם מראש, כי החל מיום 19.10.14 וכל עוד יוארך תוקף ההיתר, תתאפשר הקמה ושהייה באוהלים בגן, אך ורק בשטח של ארבע וחצי דונמים הממוקמים בחלקו הצפון מערבי של הגן. נבקשכם להיערך ולהעתיק את האוהלים והציוד שהוצבו בגן אל תוך השטח המוגדר בסעיף 3 לעיל".

בעירייה מתכוננים לתחם את האזור אליו מתבקשים דרי המאהל לעבור כדי לסמן בדיוק היכן הם יוכלו להקים מחדש את האוהלים. "מעבר האוהלים נדרש במטרה לשמור על בטחון דרי המאהל ולאפשר את ההתקדמות בעבודות", כך נמסר מעיריית תל אביב-יפו, "החל ממחר העירייה תפתח במקום מרכז סיוע שיאויש על ידי גורמי המקצוע במטרה לסייע לשוהים במעבר ובמיצוי זכויותיהם מול משרדי הממשלה. העירייה תסייע באמצעות מנהלת הרובע בפירוק האוהלים והעתקתם לשוהים שירצו בכך. בנוסף יועתקו למתחם כלל המתקנים שמספקת העירייה עבור השוהים; שירותים, נקודת חשמל, מים וכו'. כל עוד יוארך תוקף היתר השהייה, תתאפשר השהייה באוהלים בגן, אך ורק בשטח המסומן".

כזכור, מאהל המחאה בגינת וולובסקי הוקם לפני שנתיים ושלושה חודשים ביוני 2012, בשלהי המחאה החברתית שהסעירה את רחובות העיר והמדינה כולה בקיץ 2011. העירייה אישרה את הקמת המאהל כדי להימנע מהקמת מאהלים במקומות אחרים בעיר כמו שדרות רוטשילד למשל. מאז שאישרה העירייה את הקמת המאהל על ידי מתן היתר זמני היא מאריכה אותו מעת לעת. עד כה יכלו דרי המאהל לעשות שימוש בפארק כולו אולם כעת, כאמור, יצטרכו להצטמצם לשטח של 4.5 דונם בלבד.