חברת אלגטק המגדלת אצות תשקיע 60 מ' ש' בהרחבת מפעליה

אלגטק מייצרת בקיבוץ קטורה זנים של אצות אשר משמשים בתעשיית התרופות, תוספי המזון והקוסמטיקה

ביוטכנולוגיה / צלם: Monkey Business Images/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
ביוטכנולוגיה / צלם: Monkey Business Images/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

חברת אלגטק, שמייצרת בקיבוץ קטורה זנים של אצות אשר משמשים בתעשיית התרופות, תוספי מזון וקוסמטיקה, תשקיע 60 מיליון שקל בהרחבת מפעלי החברה בערבה.

אלגטק נרכשה לפני כשנה וחצי על ידי קבוצת ההשקעות הבריטית גרוב פוינט, לפי שווי של 50 מיליון דולר. החברה נוסדה על בסיס טכנולוגיה של פרופ' סמי בוסיבא במעבדה לביוטכנולוגיה של אצות באוניברסיטת בן גוריון בנגב. המוצר המוביל של החברה הוא אסטקסנטין, חומר המוכר כנוגד חימצון ומשווק כתוסף מזון וכרכיב בתוך תכשירים קוסמטיים. נוגדי חימצון נמצאו במחקרים קליניים כחומרים שיכולים לשמש למניעת נזקים בתאים, החל מתאי העור ועד תאי המוח.

אלגטק אינה משווקת את המוצר שלה ישירות לצרכן, אלא לחברות המשלבות אותו במוצריהן. היקף המכירות שלה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים.

חגי שטדלר, מנכ"ל אלגטק ומנהל בגרובפוינט ישראל אומר כי: "ההרחבה היא חלק מאסטרטגיית החברה לביסוס את הדומיננטיות הבינלאומית של החברה".

שטדלר הוסיף כי: "תעשיית המיקרו אצות עדין בראשיתה. רק אחוזים בודדים מהאצות נחקרו, ומגדלים אותם תעשייתית. על בסיס הידע הייחודי שצברה החברה, המפעל החדש יפעל לייצור מיקרו-אצות חדשות, ולהפקת חומרים ייחודיים נוספים".