לראשונה מאז "צוק איתן": רקטה נורתה לעבר אשכול

הרקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ■ לא דווח על נפגעים או על נזק, ולא נשמעה אזעקה טרם הירי

צוק איתן  / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

צה"ל אישר הערב (ג') שרקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, לראשונה מאז שהסתיים מבצע "צוק איתן" לפני כשבועיים. לא דווח על נפגעים או על נזק. לא נשמעה אזעקה טרם הירי.

חמאס הגיבו על הירי ואמרו כי הם אינם אחראים לו: "אנחנו ממשיכים להיות מחויבים להפסקת האש", אמרו בתנועה.

אתמול בשעות הבוקר נשמעה אזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. בתום בדיקות נמצא כי מדובר בהתרעת שווא ולא באזעקת אמת. גורם צבאי אמר אתמול כי צה"ל בודק את הסיבה שבגינה הופעלה האזעקה. "אחרי כמעט חודש של שקט מוחלט הגיעה אזעקה שבהחלט הייתה מאוד מלחיצה", אמרה תושבת אחד היישובים בהם נשמעה האזעקה. לדבריה, "זה היה ממש מבהיל".

גם בגזרה הצפונית נרשמה לפני כמה ימים בהלה בעקבות התרעת שווא - שעה שהצופרים הופעלו בחמישי בערב בקריית שמונה וביישובים באצבע הגליל הסמוכים לגבול לבנון. בצה"ל מסרו לאחר מכן שמקור התקלה ייבדק.

הזירה שבה ממשיכים לספוג נפילות היא זו הסורית - וזאת בעקבות זליגת הקרבות בין צבא אסד למורדים לשטח רמת הגולן הישראלית. המקרה האחרון אירע רק אתמול, כשפצצת מרגמה התפוצצה בשעה 6:00 בבוקר בשטח פתוח בצדו הישראלי של מעבר קוניטרה שברמת הגולן.