חגיגה בבורסה: המעו"ף ננעל בשיא, עזריאלי הוסיפה 3.3%

עליות בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ דריכות בשווקים לקראת הצהרת המדיניות של הפד ■ אופקו, פריגו ופרטנר סיימו בעליות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.165 מיליארד שקל

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב (ד') נננעל היום בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.5% וטיפס לשיא חדש ברמה של 1,493 נקודות. בוול סטריט ובבורסות אירופה מתקיים המסחר במגמה חיובית לקראת הצהרת המדיניות של הפד. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.165 מיליארד שקל.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי של מור בית השקעות, מציין כי "אחרי מס' ימים של ירידות שערים באגרות החוב הממשלתיות הארוכות ראינו אמש תיקון חד שנבע ממס' סיבות עיקריות - תחילה התשואות ל-10 שנים בארה"ב חזרו לרדת לאחר מס' ימים של עליית תשואות, וכעת הן נסחרות סביב 2.57%. בנוסף שני נתונים מקומיים שהתפרסמו ותומכים בהשארת הריבית הנמוכה ברמתה - עדכון כלפי מטה של אומדן התוצר לרבעון ה-2 לרמה של 1.5% לעומת 1.7% ופרסום האינפלציה השלילית של 0.1% לחודש אוגוסט, וזאת בניגוד להערכות שדיברו על אינפלציה חיובית של 0.1%.

שילוב של אינפלציה מתחת למרכז היעד של בנק ישראל יחד עם ההאטה שהמשק המקומי חווה הם השילוב המנצח עבור נגידת בנק ישראל לשמור על ריבית נמוכה. קשה לראות בטווח הקרוב טריגרים שעשויים לשנות את ציפיות השוק בנוגע להעלאת ריבית. ההשלכות של הריבית הנמוכה ממשיכות להיות הסטות כספים מאפיקים סולידיים כגון פקדונות בנקאיים ומק"מ לעבר נכסים מסוכנים יותר כגון אגרות חוב ומניות, לראיה גל ההנפקות וביקושי היתר בהנפקות הקונצרניות בשבוע האחרון שהסתכמו במיליארדי שקלים".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, בהובלת מניות האנרגיה, ולקראת הצהרת המדיניות המוניטרית של הפד היום, עם סיום הפגישה בת היומיים של הבנק המרכזי האמריקני. הסוחרים בשוק דרוכים גם לקראת משאל העם שייערך ביום חמישי בסקוטלנד.

כאמור, דריכות רבה נרשמת בשווקים לקראת הצהרת הריבית של הפד. אתמול נפתחה פגישת הריבית שתסתיים היום ולפי התחזיות הפד יודיע על המשך צמצום המדיניות המרחיבה בעוד 10 מיליארד דולר. אולם, המשקיעים ינסו לחפש רמזים לגבי המועד שבו הבנק ישנה כיוון ויעלה את הריביות המרכזיות.

האם כיל תימחק מהבורסה?

מניות פרטנר , אופקו ופריגו רשמו עליות על רקע פערים חיוביים מול ניו יורק.

שנה בלבד לאחר מחיקת מלאנוקס מהמסחר בבורסה המקומית, סוכנות "בלומברג" העלה אמש את האפשרות כי כיל עשויה לנצל את הרישום הכפול שלה בשבוע הבא בוול סטריט על מנת ללחוץ על המדינה להקל בדרישות הרגולטוריות ממנה - ולא היא תמחק את מנייתה מהמסחר בתל אביב. (לסיפור המלא)

עליות קלות נרשמות במניות הבנקים. עזריאלי בולטת בעלייה חדה.

ב-IBI הקפיצו אתמול מחירי יעד למניות "תמר": אבנר זוכה למחיר יעד של 4.4 שקלים ליה"ש, דלק קידוחים 25.7 שקל וישראמקו- 89 אגורות.

חברת ITGI גייסה אתמול בהנפקה כ-2 מיליון שקל לפי מחיר של 30 אג' למניה.