הטיפ היומי: מניה ישראלית שהפכה פתאום למעניינת

אפסילון: העסקה המעניינת של חילן תייצר ערך בטווח הבינוני-ארוך

תלוש משכורת תלוש שכר / צלם: תמר מצפי
תלוש משכורת תלוש שכר / צלם: תמר מצפי

חברת שירותי המחשוב חילן נסחרת בת"א בשווי של 607 מיליון שקל. להערכתנו, המניה מהווה אפשרות השקעה מעניינת, בין השאר על רקע עסקת הרכישה האחרונה של נס ישראל, שעשויה להציף ערך רב.

לחילן שני תחומי פעילות: הראשון הוא מתן שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש - התחום מהווה כמחצית מההכנסות ובעל רווחיות תפעולית גבוהה של כ-30%. החברה נחשבת לאחת המובילות בענף ומפיקה כרבע מתלושי השכר במדינה. חוזק הפעילות נובע מכך שמדובר בפיזור גדול של לקוחות ללא לקוח מהותי, ושיעורי הנטישה של הלקוחות הקיימים הם אפסיים.

התחום צומח בשנים האחרונות בשיעור חד ספרתי בינוני-גבוה, בין השאר על רקע הרחבת סל השירותים. אם בעבר החברה הציעה רק מערכת שכר, כיום היא מציעה מערכת לניהול משאבי הארגון, הכוללת מודול פנסיה ומערכת לגיוס עובדים ועוד.

תחום הפעילות השני הוא מתן שירותי IT, והוא כולל שירותי תשתיות, אבטחת מידע ובינה עסקית (אחד ממנועי הצמיחה במגזר, שצומח בשיעורים גבוהים). נציין ששולי הרווח של התחום נמוכים יותר מפעילות השכר, והם נעים סביב 6%-7%.

ביוני החברה הודיעה על עסקה מהותית של רכישת נס א.ט מידי נס טכנולוגיות, שבה מרוכזת פעילות נס בישראל. החברה הנרכשת עוסקת בשיווק ומכירת שירותי IT, שירותי מיקור חוץ ופתרונות מחשוב עסקיים בעיקר לארגונים גדולים, והיא בעלת הכנסות שנתיות של כ-650 מיליון שקל. כיום, שיעורי הרווחיות של נס נמוכים משמעותית מממוצע התעשייה, וחילן צפויה לבצע בחברה שורת מהלכים שאמורים להביא לשיפור מהותי ברווח.

העסקה נעשתה במחיר של 42 מיליון דולר, וכללה יתרת הון חוזר בנס של כ-10 מיליון דולר. העסקה מומנה כולה בהון זר ובריביות נוחות, ומשכך אינה צפויה לפגוע בהיקף חלוקת הדיבידנד הנאה (תשואה שנתית של כ-5%-6%). להערכתנו, העסקה מעניינת, ובאם ההנהלה אכן תצליח ליישר קו עם שיעורי הרווחיות הנהוגים בענף, מדובר בהחזר השקעה של כשלוש שנים.

בשורה התחתונה, הפוטנציאל הגלום בעסקה לצד המשך גידול בפעילות הקיימת, עשויים להביא לעליית ערך מהותית בשווי מניית חילן בטווח הבינוני והארוך.

* הכותבת היא מנהלת מחלקת מחקר, בית ההשקעות אפסילון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם