הטיפ היומי: מניה הנסחרת בלונדון עם אפסייד של 75%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס מותירה המלצת "תשואת יתר" ל-Premier Foods, אך מפחיתה את מחיר היעד למניה מ-90 ל-70 פני

לונדון / צילום: בלומברג
לונדון / צילום: בלומברג

חברת המזון Premier Foods נסחרת בבורסה של לונדון ושווי השוק שלה הוא כ-330 מיליון פאונד. פרמייר פודס היא אחת מיצרניות המזון הגדולות ביותר בבריטניה, ובין המותגים המובילים שלה נמצאים הרטבים האסייתיים Sharwood's, עוגות Kipling, מוצרי החלב Ambrosia והארוחות המוכנות Batchelors.

אנו מפחיתים את תחזיות ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) השנתיות שלנו לחברה בשיעור של 7%, לרמה של 147 מיליון פאונד. הדיבורים על שוק קמעונאות המזון בבריטניה ממשיכים להיות קשים, ורשתות הסופרמרקטים הגדולות מפחיתות את התחזיות שלהן על רקע האינפלציה הנמוכה והתחרות מצד רשתות הדיסקאונט. היקפי המכירות, כמו גם התמחור, נותרים חלשים. 65% ממכירות החברה הם לרשתות הגדולות, 5% ליצוא, והיתר לחנויות נוחות, חברות שירותי מזון ועוד. רשתות הדיסקאונט, שנתח השוק שלהן גדל, מהוות רק כ-2%-3% מהמכירות.

לפרמייר פודס יש תוכניות להציג מחצית שנייה משופרת, אחרי המחצית הראשונה שהייתה חלשה מאוד. עם זאת, הקטגוריות שבהן היא פועלת עדיין מציגות חולשה. המעקב שלנו אחרי המותגים של פרמייר פודס מצביע על כך שהרבעון השלישי יהיה חלש כמו הרבעון השני.

לחברה יש שורה ארוכה של מוצרים חדשים שיושקו בקרוב, וצריכים לפצות על חולשה רבה מדי לדעתנו; לפיכך, הציפיות נמוכות.

הטענה שלנו בנוגע לפרמייר פודס פשוטה למדי: יש לה את כל המאפיינים של פרייבט אקוויטי, אך היא בבעלות ציבורית: תזרים מזומנים חזק, המשלם על מאזן ממונף; גידול של 1% ב-EBITDA יכול להיות מתורגם לעלייה שנתית של 20% בנייר, אך הגידול ב-EBITDA ממשיך להיות חמקמק.

על רקע עדכון התחזיות שלנו, אנו מפחיתים את מחיר היעד למניה מ-90 פני ל-70 פני - מחיר שעדיין מהווה פרמיה גבוהה, של 75%, על מחיר השוק. ההמלצה שלנו למניה נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם