יוליוס בר: ההקלה בבריטניה מכיוון סקוטלנד - זמנית בלבד

כלכלני יוליוס בר על תוצאות משאל העם: "עדיין צריך לראות אם בשנים הבאות זה באמת יסיר את חוסר הודאות בנוגע לעתיד הפוליטי של בריטניה"

סקוטלנד / צילום: רויטרס
סקוטלנד / צילום: רויטרס

ההשפעה החיובית של תוצאות משאל העם בסקוטלנד על הכלכלה הבריטית בטווח הקרוב אינה מעידה על העתיד, כך מעריכים היום (ו') כלכלני יוליוס בר.

"השווקים הפיננסיים מרגישים היום הקלה, אחרי ששמעו על תוצאות משאל העם בסקוטלנד, בהן התברר כי 55.4% הצביעו 'לא'", כך אומר דייויד א. מאייר ממחלקת המחקר הכלכלי ביוליוס בר. "נראה שהתוצאה ברורה יותר מכפי שנחזה תחילה. השווקים הפיננסיים מרגישים הקלה מכך שלא יאלצו להתמודד במשך חודשים עם חוסר ודאויות וסיכונים שהיו מגולמים בפרידה. כתגובה ראשונה הליש"ט בראלי.

"זאת ועוד, תנועת העצמאות התוותה את הדרך לרפורמות בבריטניה, לאחר שראש הממשלה קמרון רמז על הקטנת ההשפעה של אנגליה והענקת סמכויות אוטונומיות רבות יותר. זה אכן עשוי לסלול את הדרך ליציבות במבט קדימה, אבל עדיין צריך לראות אם בשנים הבאות זה באמת יסיר את חוסר הודאות בנוגע לעתיד הפוליטי של בריטניה".

כריסטוף ריניקר, ראש מחלקת המחקר האסטרטגי ביוליוס בר, מציין כי בשל השארת המצב על כנו, "אנו לא רואים סיבה לשנות את התחזית הזהירה שלנו לטווח הבינוני עבור השוק. אמנם תתכן הקלה במסחר היום, שכן חלק גדול מאי הודאות נעלם, אך זה נכון רק לטווח הקצר.

"עם זאת, ישנם מספר גורמים שליליים בשוק, כמו הליש"ט שנמצאת בדהרה. בשל החשיפה הבינלאומית של שוק המניות הבריטי, זה עלול לעורר קשיים".