רכבת ישראל מדווחת היום (א') על רווח של 106 מיליון שקל מפעילות השוטפת, הנובע בעיקר מגידול במספר הנסיעות והובלת מטענים. החברה צופה את המשך המגמה גם במחצית השניה של השנה.
לפי הדוח, קיים גידול של כ-35% במספר הנסיעות (23.5 מיליון נסיעות) לעומת המחצית הראשונה של 2011 (17.5 מיליון נסיעות). הדבר נובע מפתיחת קווים חדשים, הגברת התדירות והדיוק, ושיפור השרות.
מגמת הגידול של החברה נובעת גם מהכנסות מהובלת מטענים - גידול של כ-11 מיליון שקל, כ-14% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
לאחרונה (יוני 2014) חתמה חברת רכבת ישראל על הסכם הפעלה עם משרדי האוצר והתחבורה, המסדיר את מרכיב הפיתוח של החברה וגם את דמי ההפעלה השוטפת. ההסכם כולל בין היתר גם את היערכות רכבת ישראל, בתאום עם נציגי הממשלה, לקראת גיוס אג"ח ציבורי בהיקף של עד 2 מיליארד שקל.
הסכם זה אפשר רווח חד-פעמי של 1.36 מיליארד שקל, הנובע ממחילת הלוואה של כ-500 מיליון שקל, סכום בר-השבה של כחצי מיליארד שקל והחזרי סובסידיה רטרואקטיביים משנים קודמות בסך של כ-400 מיליון שקל.
למרות שגם לפני יוני האחרון, היה קיים סבסוד מסוים לרכבת ישראל, רק בשנה שעברה היא רשמה רווחים. למעשה, ההפסדים שהיו קיימים עד שנה שעברה, התחלו כבר משנת 2003 - אז הפכה רכבת ישראל לחברה עצמאית בבעלות ממשלתית.
"התוצאות החזקות הן ביטוי להבשלת מהלכי התייעלות, שינוי מבני, והטמעת תרבות עסקית-שירותית בחברה בשנים האחרונות. התנהלות הרכבת מוכיחה כי ניתן להיות שירותיים, מדויקים וגם רווחיים. מטרתנו היא להעלות את הרכבת לפסי רווחיות יציבים ובכך לצמצם את הנטל התקציבי", מסר בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.