26 נצ"מ סיגל בר צבי מפקדת מרחב נתב"ג במשטרה

מפקדת המשטרה הבכירה ביותר. האישה הראשונה שהצליחה להתמנות כראש מרחב. הביאה ללכידתם של סוחרי סמים שייבאו לארץ יותר מ-15 ק"ג של הרואין וקוקאין. ניהלה את אבטחת האפיפיור במרחב נתב"ג

שתי נשים עמדו לנגד עיניה של סיגל בר צבי, מפקדת מוערכת מאוד, כשמונתה בספטמבר האחרון למפקדת מרחב נמל התעופה בן גוריון, והפכה לאישה הראשונה בתפקיד כה בכיר במשטרה. הראשונה הייתה שלומית כורם, האישה הראשונה שפיקדה על תחנת משטרה בישראל, והשנייה, אהובה תומר ז"ל, מפקדת תחנת חיפה לשעבר, שנספתה באסון השריפה בכרמל.

"תומר הייתה גם חברה שלי וגם סוג של מדריכה עבורי, וזהו כבוד גדול עבורי ללכת בדרכה", אמרה בר צבי בטקס החגיגי שנערך לרגל כניסתה לתפקיד.

התפקיד המבצעי הראשון של בר צבי, שהתגייסה למשטרה ב-1991, היה כשוטרת סמויה בימ"ר מחוז מרכז. במהלך השנים פיקדה על תחנות פתח תקוה, רעננה ותל אביב צפון. ההצלחה בתפקידיה הקודמים סייעה לה לגבור על יותר מ-50 קצינים שהתמודדו על התפקיד המרחבי.

(חן מענית)

המהלך המשמעותי שלי השנה: "מוניתי לפקד על מפקדה משימתית, בנוסף לתפקיד שלי. במסגרת היערכות המשטרה לאירועים קשים של הפרות סדר, הוקמו 16 מפקדות משימתיות בנות 300 שוטרים כל אחת. רק לאחרונה המפקדה שלי הופעלה בירושלים, וטיפלה במהומות סביב הר הבית וסביב לוויית הנער מוחמד אבו חדיר בשועפט. חשיבות המינוי היא בכך שמדובר בדריסת רגל נוספת של אישה בתחום שעד כה הוצבו בו רק גברים".

רגע שיא השנה: "ביקור האפיפיור בארץ. הגעתו של האפיפיור לנתב"ג, ובכלל זה טקסי הקבלה והפרידה ממנו, דרשו מאיתנו עבודת מטה מקדימה מורכבת ומעמיקה, וביצוע מושלם. במשימה הזו השתתפו, רק בנתב"ג, כמעט אלף שוטרים".

רגע אושר השנה: "ליה, בתי בת ה-11, מונתה לשמש כמפקדת משמרות הבטיחות של בית הספר. התפקיד הזה דורש אחריות עצומה וכושר מנהיגות ופיקוד. ממש הרגשתי שהיא הולכת בדרכי".

עצה למנהלת בתחילת דרכה: "תתרחקי מאנשים מחלישי אמביציה. בין אם מתוך אהבה ודאגה לך, ובין אם מתוך ביקורת, תמיד יהיו מי שיפצירו בך 'לנוח', 'להיות יותר בבית', 'לקחת פחות אחריות', או 'לא לעבוד כל כך קשה'. אלו עצות מפתות מאוד, אבל הן יחלישו אותך ולא יעזרו לך להצליח".

משפט משיר אהוב: "אל תתחנני אל הנסוגים מגשת" (פגישה לאין קץ, נתן אלתרמן).

אשת השנה שלי: "פרופ' חנה הרצוג, ראש החוג ללימודי מגדר באוניברסיטת תל אביב. היא הובילה שורה ארוכה של מהלכים חשובים לשיפור מעמדן של נשים בישראל, ויש לה תרומה עצומה לעיצוב תודעה שוויונית, אנושית והוגנת יותר".

(תחיה ברק)