הטיפ היומי: המניה הזאת מומלצת ב"תשואת יתר"

מחלקת המחקר של וויליאם בלייר ממליצה על מניית Intuitive Surgical, הנסחרת בוול סטריט, לאור הפוטנציאל לאפסייד ביעדי הטווח הקרוב

חברת המכשור הרפואי Intuitive Surgical / צילום: בלומברג
חברת המכשור הרפואי Intuitive Surgical / צילום: בלומברג

חברת המכשור הרפואי Intuitive Surgical נסחרת בנאסד"ק (סימול: ISRG) ושווי השוק שלה הוא 16.4 מיליארד דולר. החברה מפתחת ומייצרת מערכות רובוטיות לצורך ניתוחים רפואיים.

לפני מספר ימים נפגשנו עם בכיר בשוק בתי החולים האמריקאיים, העוסק בתוכניות הרובוטיות. הבכיר הביע אמונה שהיכולות והמאפיינים של המערכת החדשה של החברה, Da Vinci Xi, משקפים שיפור משמעותי שיוביל לאימוץ נרחב של המערכת. הוא העריך שהמוצר ישפר משמעותית את חוויית המשתמש. אנחנו מצפים שהמערכת החדשה תיצור אפסייד גם להכנסות ממכירת מערכות וגם להכנסות מפרוצדורות רפואיות, וסביר להניח שזה יקרה החל מהרבעון השלישי של השנה וייארך מספר שנים.

לדברי הבכיר, מערכת ה-Xi מעוררת עניין מצד מנתחים שונים - החל מניתוחים כלליים, רפואת ילדים, אורתופדיה ועוד. להערכתו, הסביבה התחרותית נותרה ללא שינוי, וישנו איום מוגבל יחסית על המגוון הרחב והאקוסיטסם המתוחכם של Intuitive Surgical.

השקת ה-Xi הרחיבה משמעותית את הפער מהמתחרים, וככל שיותר מערכות של החברה יוטמעו בבתי החולים, חסמי הכניסה רק יגדלו, כל עוד לא יוצגו פריצות דרך טכנולוגיות מצד מתחרים. בנוסף, החסמים הרגולטוריים הרבים להשקה ואימוץ של מערכות כאלה, אמורים לספק לנו ראות לטווח ארוך בכל הקשור לתחרות הפוטנציאלית לחברה.

הבכיר ציין עוד, כי בבית החולים שלו יוחלפו בשנתיים הקרובות חמש מערכות ישנות במערכות Xi חדשות, והתזמון תלוי בעיקר בענייני תקציב. מדובר אמנם רק בבית חולים אחד (מרכז אקדמי עירוני גדול), אולם אנו מאמינים שזוהי עדות לכך שהמערכת תוכל להיכנס לטווח רחב של בתי חולים לאורך זמן.

מניית Intuitive Surgical נסחרת במכפיל 27 על הרווח הצפוי למניה (Non-GAAP) ב-2015, אך אנו ממליצים עליה "תשואת יתר" לאור הפוטנציאל לאפסייד ביעדי הטווח הקרוב; כמו גם על רקע שיעורי הצמיחה העמידים, בגובה 10% בהכנסות ו-15% ברווחים, שאנו צופים שהחברה תציג במהלך חמש השנים הקרובות.

*** מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם