חברת שהר לגביית חשבונות הגישה בקשה להקפאת הליכים

‎‎החברה, המספקת שירותי גבייה לרשויות מקומיות, נקלעה למשבר ניהולי ותזרימי‏ וחייבת כ-29 מיליון שקל‏

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

‎‎חברת שהר פתרונות בע"מ (לשעבר שהם שירותי חניה) - המספקת שירותי ניהול וגבייה של מערכות חניה, ארנונה, מים ופיקוח עירוני לרשויות מקומיות - נקלעה למצוקה תזרימית שאינה מאפשרת לה להמשיך לתפקד, ובין היתר אינה מאפשרת לה לשלם חובות לנושים ולשלם משכורות לכ-135 עובדים שהיא מעסיקה. זאת על רקע משבר ניהולי, שבמסגרתו עברה במפתיע חלק מהנהלת החברה הבכירה, לרבות מנכ"ל החברה, לעבוד אצל המתחרים. ‏

כך עולה מבקשה להקפאת הליכים שהגישה החברה בשבוע שעבר (ג') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מהבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד רונן מטרי, עולה כי בעלת השליטה בחברה - שהר החזרות בע"מ - השקיעה עד היום מעל ל-10 מיליון שקל בחברה בדרך של השקה בהון או הלוואות בעלים, ובנוסף, חברת-האם של שהר החזקות העמידה הלוואה נוספת של 7 מיליון שקל לחברה וחתמה על ערבויות בהיקף כ-12 מיליון שקל - אך זה לא הספיק.

בבקשה להקפאת ההליכים צוין כי לחברה יש נכסים בעלות מופחתת של כ-3.9 מיליון שקל, בהם חובות מלקוחות בסך כ-6.7 מיליון שקל, אך מנגד, נכון למועד הגשת הבקשה עומדים חובותיה של החברה לנושיה על כ-29 מיליון שקל.

בין היתר, קיים חוב בהיקף 2.2 מיליון שקל לעובדים; כ-1.5 מיליון שקל למוסדות, שכר דירה וארנונה; חוב בסך 7 מיליון שקל לבנק לאומי ועוד כ-12.5 מיליון שקל לנושים רגילים (כולל הלוואות בעלים).

‏לטענת החברה, המשבר הניהולי בחברה השפיע לרעה על רווחיה במהלך החודשים הראשונים של שנת 2014, ובהמשך מבצע "צוק איתן" - שבמהלכו הופסקו כליל פעולות הגבייה שמספקת החברה בתחומי רשויות מקומיות רבות בדרום - הביאו להידרדרות במצבה הכלכלי של החברה, ומצוקתה התזרימית העמיקה.

עוד צוין בבקשה כי החברה מנהלת תיקי גבייה בסך כולל של כ-300 מיליון שקל, כאשר בתמורה לניהולם היא זכאית לקבל אחוז מסיום מכל גבייה שמבוצעת על-ידה, אך עם זאת בתקופה זו החברה חווה תזרים מזומנים שלילי שמשקף גירעון של כ-800 אלף שקל בחודש.

‏לטענת החברה, אי-מתן צו להקפאת הליכים לחברה עלול לסכל את האפשרות להבריא את החברה, וכתוצאה מכך לפגוע בכלל נושיה. ‏‎‎‏