גולף במו"מ לקנות את רשתות הנעליים אלדו וספרינג

לפי הערכות בשוק, המו"מ ינוהל לפי שווי של 140 מיליון שקל לאלדו ■ אם המו"מ יבשיל, תידרש הסכמה של חברת אלדו הבינלאומית

סם נזרי / צילום: איל יצהר
סם נזרי / צילום: איל יצהר

קבוצת גולף מנהלת משא-ומתן לרכישת חברת אלדו ישראל המחזיקה ברשתות הנעליים אלדו וספרינג - כך נודע ל"גלובס". השווי טרם נדון בין הצדדים, אך לפי הערכות בשוק, המשא-ומתן ינוהל לפי שווי של 140 מיליון שקל לאלדו.

כפי הנראה, בקבוצת גולף הגיעו למסקנה כי הדרך לחיזוק הקבוצה תגיע מרכישות. כחלק מכך ביצעה הקבוצה רכישה בתוך הבית - של החברה-האחות כיתן - שמטרתה העיקרית התייעלות, וכעת, כאמור, פונה הקבוצה לביצוע רכישות מחוצה לה.

אם המשא-ומתן יבשיל לכדי הסכם, יידרש אישור של אלדו הבינלאומית לעסקה.

אלדו ישראל נמצאת בבעלות איש העסקים סם נזרי. נזרי החל את דרכו הקמעונאית בגיל 24 בקנדה. הוא פתח עם אחיו רשת זכיינית למותג האופנה MEXX, שהגיעה בשיאה ל-65 חנויות עם מחזור מכירות של כ-600 מיליון שקל. בגיל 37 הוא מכר את חלקו (25%) לאחיו ועלה לארץ. 5 שנים מאוחר יותר מכר האח את הרשת לחברת האופנה ליז קלייבורן.

ב-1991 נזרי עלה לישראל כשהוא מבוסס כלכלית, והגיע למסקנה ששוק הנעליים בישראל בתולי ובעל פוטנציאל גדול. הוא שכנע את אלדו בן-סעדון, הבעלים היהודי של חברת אלדו הבינלאומית, לתת לו זיכיון בישראל ובפברואר 1995 נחנכה החנות הראשונה של אלדו מחוץ לאמריקה, בקניון מלחה בירושלים.

אלדו ישראל מפעילה כיום שתי רשתות הנעלה: אלדו - מותג גבוה יותר; וספרינג - מותג עם מחירים נוחים. כל החנויות הן בבעלות ישירה של החברה. החברה מעסיקה כ-500 עובדים, ומחזור מכירותיה הסתכם אשתקד ב-143 מיליון שקל (ללא מע"מ).

למרות היותה יבואנית, אלדו נהנית מרווח גולמי גבוה של 60%, בדומה ליצרניות האופנה. את השורה התחתונה חתמה אלדו עם רווח נקי של 12 מיליון שקל.

בריאיון ל"גלובס" בדצמבר 2013 אמר נזרי כי יש לו תחרות מועטה בישראל. "בתחום ההנעלה, המותג אלדו הוא מספר 1 בכל הקניונים מבחינת מכירות למ"ר או הפדיון הכולל. אין אף אחד שמתקרב אליי. הסניף בקניון עזריאלי מוכר מיליון שקל בחודש (כולל מע"מ), והשחקן השני אחריי מוכר חצי ממני. שואלים למה אני לא מנפיק. בשביל מי אני אתחיל לעבוד, בשביל הציבור? כשאני פרטי, אני לא חייב דין וחשבון לאף אחד. יש יתרון להיות בבורסה - אתה לוחץ על כפתור, ויוצא כסף. אני צריך לשבת בבנקים ולנהל משא-ומתן, אבל יש לי שם טוב".

קבוצת גולף נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 482.8 מיליון שקל. הקבוצה נמצאת בשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, והיא מחזיקה ברשתות גולף, גולף אנד קו, פולגת, אינטימה, בלו בירד ומקס מורטי. בחודשים האחרונים מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה אלי מיזרוח, לאחר פרישתה של אילנה קאופמן שניהלה את הקבוצה שנים רבות.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות קבוצת גולף ב-340.9 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-205.6 מיליון שקל, שהיוו 60.3% מהמכירות. הרווח התפעולי עמד על 30.3 מיליון שקל, ושיעורו עמד על 8.9%. את השורה התחתונה חתמה גולף עם רווח נקי של 23.3 מיליון שקל - ירידה של 5%.

סם נזרי מסר בתגובה: "יש הרבה קבוצות שרוצות לקנות אותי, אבל אני לא למכירה".

מקבוצת גולף נמסר כי "במסגרת התוכנית האסטרטגית הקבוצה בוחנת השקעות עתידיות שיעשירו את פורטפוליו המותגים שלה. החברה אינה מגיבה בנושאים מסחריים, ואם יהיה מה לדווח, היא תדווח בצינורות המקובלים".