סמל"ת משקיעה 5 מ' ש' בשותפות באוטו איטליה, יבואנית רכבי פרארי

יבואנית פרארי ומזראטי, הנמצאת כיום בבעלות קרדן רכב, סיימה את 2013 בהפסד של 3 מיליון שקל

קצת יותר משנה לאחר שקרדן רכב רכשה את השליטה המלאה בחברת אוטו איטליה, יבואנית רכבי היוקרה פרארי ומזראטי, היא מדווחת היום על מכירת רבע מהחזקותיה בה תמורת 5 מיליון שקל. הרוכשת היא סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון), שהתחייבה להעמיד לאוטו איטליה הלוואות בעלים בסכום השווה לרבע מהלוואות הבעלים שהעמידה לה קרדן רכב, ולקחת על עצמה רבע מהערבויות שהעמידה האחרונה לאוטו איטליה. סמל"ת, הנמצאת בידי מיכאל לוי, היא יבואנית הרכבים האיטלקיים פיאט, לנצ'יה ואלפא, וכן של סובארו היפנית.

כחלק מההסכם העניקה קרדן רכב לסמל"ת אופציה לרכוש ממנה רבע נוסף ממניות אוטו איטליה תוך שנתיים, בסכום דומה לזה שבו מתבצעת העסקה הנוכחית, בתוספת הצמדה וריבית. במקרה שבו תחליט סמל"ת לממש אופציה זו, תוכל קרדן רכב לחייב אותה לרכוש את כל יתרת המניות שלה באוטו איטליה, במחיר שייקבע על-ידי מעריך שווי בלתי תלוי. העסקה בין הצדדים כפופה לכמה תנאים, בהם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים וקבלת אישורי יצרני הרכבים.

קרדן רכב נכנסה לראשונה להשקעה באוטו איטליה ב-2011, אז רכשה מחצית ממניות הסוכנות תמורת 10 מיליון שקל, מידיו של זוהר אלון. לפני קצת יותר משנה רכשה את יתרת החזקותיו של אלון תמורת 8 מיליון שקל. דוחות קרדן רכב מלמדים, כי בסיכום 2013 הציגה פעילות אוטו איטליה הפסד של כ-3 מיליון שקל, אחרי הפסד של 2.4 מיליון שקל ב-2012.

קרדן רכב עוסקת בהשכרת רכב באמצעות המותג אוויס בישראל, ונמצאת בשליטת יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס, UMI. בעלי השליטה ב-UMI הם משפחת עיני (באמצעות חברת המזרח לאחזקות) וקרדן יזמות, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור (שחברה אחרת בשליטתם, קרדן NV, נמצאת כיום במגעים להסדר חוב בהיקף של כ-350 מיליון אירו).

יואב הורוביץ, יו"ר אוטו איטליה, מסר היום כי "מאז כניסתנו לבעלות מלאה באוטו איטליה לפני כשנה וחצי, הצלחנו לממש את התוכנית האסטרטגית, תוך שיפור ברווחיות ועמידה ביעדי המכירות שהצבנו לעצמנו. אנו מאמינים בשינוי לטווח ארוך, ומשוכנעים כי שיתוף הפעולה עם סמל"ת יצעיד את החברה קדימה ויתרום לפיתוחה".