נייר חדרה קיבלה הצעות נוספות לשותפות בתחנת הכוח

החברה, שהתכוונה למכור 50.1% מהתחנה לחברה האחות, "תמשיך לקבל הצעות תוך ניהול מו"מ"

תחנת כוח רידינג, חברת החשמל / צלם: איל יצהר
תחנת כוח רידינג, חברת החשמל / צלם: איל יצהר

חברת נייר חדרה מקבוצת כלל תעשיות ממשיכה לקדם את מכירת 50.1% ממניות תחנת כוח שהיא מקימה סמוך למפעל שלה. היום עדכנה החברה כי קיבלה כמה הצעות לרכישת נתח המניות. בנייר חדרה ציינו, כי הוועדה הבלתי תלויה שמונתה לטפל בנושא החליטה "להמשיך ולפעול לקבלת הצעות, תוך ניהול משא ומתן עם מציעים פוטנציאליים".

לפני כשלושה חודשים עדכנה נייר חדרה על הכנסת החברה האחות כלל אנרגיה כשותפה בתחנת הכוח שלה, בהשקעה כוללת של כ-120 מיליון שקל. במסגרת העסקה תכננה נייר חדרה למכור לכלל אנרגיה 50.1% ממניותיה בתחנת הכוח, תמורת כ-40 מיליון שקל.

אולם בהמשך, בעקבות התנגדות חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, ולאחר מו"מ מולה, עדכנה החברה כי תפעל לקבלת הצעות נוספות להשקעה, "וזאת במטרה לבחון האם ניתן להיטיב את תנאי העסקה לחברה".

מדובר בתחנת כוח הממוקמת בסמוך למפעל של נייר חדרה, הצפויה לייצר כ-120 מגה-ואט ולספק חשמל וקיטור למערך הייצור של המפעל, וכן למכור את עודפי החשמל לחברת החשמל וללקוחות פרטיים. שווי הפרויקט נאמד בכ-73 מיליון שקל בסוף 2013.

נייר חדרה מחזיקה בכמה חברות מתחום הנייר, האריזה והמיחזור, וכן בחוגלה קימברלי שמוכרת מוצרי היגיינה. מנכ"ל החברה הוא שלמה (מומו) לירן, שנכנס לתפקיד בחודש אוגוסט האחרון. החברה מציגה תוצאות עסקיות שליליות זה זמן, אולם רווח חד-פעמי של 53 מיליון שקל שרשמה ממכירת זכויותיה בשטח של כ-57 דונם באזור התעשייה חדרה, סייע לה לסכם את הרבעון השני של השנה עם רווח של 35 מיליון שקל.

בנטרול הכנסות והוצאות חד-פעמיות, סיכמה נייר חדרה את הרבעון השני בהפסד של כ-15 מיליון שקל. מניית החברה איבדה בשנה האחרונה 36% מערכה, והיא משקפת לה שווי של 725 מיליון שקל.

בתחילת החודש הורידה חברת S&P מעלות את דירוג החברה מ-A ל-A מינוס בתחזית יציבה, וציינו כי הורדת הדירוג "משקפת את החולשה המתמשכת בביצועים התפעוליים של נייר חדרה, ואת החולשה היחסית בפרופיל הסיכון הפיננסי".