נתניהו: "דאע"ש וחמאס הם ענפים של אותו עץ רעיל"

ראש הממשלה נאם בעצרת הכללית של האו"ם ותקף את האיסלאם הקיצוני, את חמאס ואת איראן ■ הציג תמונה של משגרי רקטות של חמאס בשכונת מגורים אזרחית בעזה, עם ילדים משחקים ברקע: "אלה פשעי המלחמה האמיתיים"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ב') בעצרת הכללית של האו"ם ותקף את האיסלאם הקיצוני, תוך שהוא משווה בין חמאס לדאע"ש, והזהיר מפני התחמשות איראן בנשק גרעיני. "אני מגיע לכאן מירושלים כדי לדבר בשם עמי, עם ישראל. הגעתי לכאן כדי לדבר על הסכנות שאנו מתמודדים מולן וההזדמנויות שאנו מחפשים", כך פתח נתניהו את נאומו.

נתניהו אמר כי "באתי כדי לחשוף את השקרים שנאמרו מעל הבמה הזו על מדינתי ועל החיילים האמיצים שנלחמו להגנתה. אזרחי ישראל מתפללים לשלום, אבל התקווה שלנו ושל העולם לשלום נמצאת בסכנה, כי בכל מקום שאנו מסתכלים אליו, האיסלאם המיליטנטי צועד קדימה. הקורבנות שלו הם מוסלמים אחרים אבל גם נוצרים, יהודים, יזידים, כורדים ואחרים נפגעים. אף אחד אינו מוגן.

"האיום הזה אולי נראה מוגזם לחלק, כי הוא מתחיל בקטן, כמו סרטן שתוקף אזור מסוים בגוף, אבל אם לא מטפלים בו - הסרטן גדל ומתפשט לעוד ועוד אזורים. כדי להגן על השלום והביטחון בעולם עלינו להסיר את הסרטן הזה לפני שיהיה מאוחר מדי. בשבוע שעבר, מדינות רבות המיוצגות כאן הריעו בצדק לנשיא אובמה על הובלת המתקפה נגד דאע"ש, אולם חלק מאותן מדינות שתומכות במאבק נגד דאע"ש, התנגדו למאבקה של ישראל נגד חמאס. הן אולי לא מבינות שחמאס ודאעש הם ענפים של אותו עץ רעיל, הם חולקים תפיסה פנאטית שהם רוצים ליישם הרבה מעבר לטריטוריה שהם שולטים בה".

"לכל הארגונים האיסלאמיסטיים הקיצוניים - חמאס, דאע"ש, בוקו חראם, אלקאעדה, חיזבאללה ואחרים, שאפילו הורגים זה את זה - ישנה אידיאולוגיה פנאטית משותפת, כולל פגיעה במיעוטים שמקבלים בחירה ברורה, להמיר את דתם או למות. כל מי שנחשב לכופר, כולל מוסלמים אחרים, זוכה ליחס כזה", כך אמר נתניהו.

"הנאצים האמינו בגזע עליון, האיסלאמיסטים מאמינים באמונה עליונה. השאלה היא האם האיסלאם המיליטנטי יקבל מספיק כוח כדי להוציא לפועל את שאיפתו".

"דמיינו כמה מסוכנת תהיה איראן אם יהיה בידיה נשק גרעיני"

"במשך 35 שנה, איראן קידמה את משנתו של ח'ומייני, שקרא להפיץ את המהפכה האיסלאמית בכל העולם. מאז ועד היום, המשטר האיראני ומשמרות המהפכה עושים את זה בדיוק.

"על רוחאני - במקום להזיל דמעות תנין על הקיצוניות, שישאל את מפקדי משמרות המהפכה האיראנים על פעולותיהם ברחבי העולם. זו אחת התצוגות הגדולות בהיסטוריה של כפל לשון.

"אל תתנו למתקפת החיוכים האיראנית להשפיע עליכם, מטרתה היחידה היא להוביל להסרת הסנקציות ולהקל על איראן את הדרך לפצצה. הרפובליקה האיסלאמית מנסה להסיר את הסנקציות ולהשאיר בידיה אלפי צנטריפוגות, מה שיהפוך את איראן למדינת סף גרעינית. בעתיד, בזמן בו היא תבחר, איראן - המדינה המסוכנת בעולם באזור המסוכן בעולם - תשיג את הנשק המסוכן בעולם. זה דבר אחד להתמודד עם מיליטנטים איסלאמיסטים שיש להם טנדרים ורובים, זה משהו אחר לגמרי להתמודד עם איסלאמיסטים שיש להם נשק גרעיני.

"לנשיא אובמה מגיע קרדיט משמעותי על הקמפיין הבינלאומי המוצלח להוצאת הנשק הכימי מסוריה. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם נשק כימי היה נופל בידי הטרוריסטים של דאע"ש. עכשיו דמיינו כמה מסוכנת תהיה איראן אם יהיה בידיה נשק גרעיני".

"חייליה של ישראל ראויים לא לגינוי אלא להערצה"

נתניהו התייחס גם למבצע "צוק איתן", ואמר כי "לגבי ההאשמות שישראל פגעה במכוון באזרחים - לא עשינו זאת, אנו מתחרטים עמוקות על כל פגיעה בחפים מפשע. ישראל עשתה כל שביכולתה כדי לצמצם את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע, ואילו חמאס עשה כל שביכולתו כדי להגדיל את הפגיעה באזרחים ישראלים ופלסטינים. אף צבא בהיסטוריה לא עשה מאמץ גדול יותר למנוע פגיעה בחפים מפשע בקרב אוכלוסיית האויב. כל זה קרה בשעה שאזרחי ישראל הופצצו ע"י חמאס יומם ולילה. חיילי צה"ל, הצעירים והצעירות שלנו, הם שמרו על ערכי המוסר יותר מכל צבא בעולם. חייליה של ישראל ראויים לא לגינוי אלא להערצה מאנשים הגונים בכל מקום".

נתניהו הציג תמונה של משגרי רקטות של חמאס בשכונת מגורים אזרחית בעזה, עם ילדים משחקים ברקע, ואמר: "אבו מאזן - אלה פשעי המלחמה האמיתיים שצריך לחקור, והם מבוצעים ע"י שותפיך בממשלת האחדות".