גיזה תייעץ לאנלימיטד איך להאיץ את פריסת הסיבים

בממשלה רוצים לראות את אנלימיטד פורסת סיבים בקצב גבוה יותר ■ חברת הייעוץ תבצע עבודה כלכלית לאנלימיטד במטרה לבחון כיצד לממן הרחבת הפעילות והאצת הפריסה

חברת אנלימיטד (מיזם הסיבים האופטיים) שכרה את שירותי חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן במטרה לבחון כיצד לממן הרחבת הפעילות והאצת פריסת הסיבים. גיזה זינגר אבן תבצע עבודה כלכלית לאנלימיטד לאחר שהאחרונה החלה בעבודות לפריסת הסיבים בבאר שבע ובטירת הכרמל והיא מתכננת את המשך הפריסה ברחבי הארץ.

כזכור, במשרד ראש הממשלה מנוהל פרויקט שנקרא "ישראל דיגיטלית" שמטרתו בין היתר לקדם את המיזם, וכמו כן ישנו צוות שמינה שר התקשורת גלעד ארדן, שמטרתו להסיר חסמים מהמיזם. במסגרות אלה מתקיימות שיחות עם החברה ונבחנות דרכים כיצד להאיץ את הפריסה, שכן הממשלה הייתה רוצה לראות שהמיזם פורס תשתיות בקצב הרבה יותר מהיר. על רקע זה נשכרה גיזה זינגר אבן.

נזכיר, כי קבלן הביצוע במיזם הוא חברת החשמל ורק היא אמונה על פריסת הסיבים על קווי המתח שלה. קבלנים חיצוניים מבצעים את חיבור הבתים בבניינים, כאשר המודל הוא של התקנה לפי ביקוש, כלומר הרישות והפריסה נעשים רק במקומות שבהם הלקוחות מבקשים את השירות.

כך, ברחוב שבו יש מספר בניינים ובאחד הבניינים אין ביקוש, אותו בניין לא יחובר. הביקוש מתבצע דרך אתר ייעודי שהקימה החברה שמטרתו לגייס מתחברים פוטנציאליים, כך שככל שיש ביקוש יכולה החברה לנווט התקנות לאותם מבקשים.