לקראת תוצאות הניסוי: מדוע אלקוברה צנחה ב-18.4%?

תוצאות ניסוי שלב III של החברה בתרופה להפרעות קשב צפויות בימים הקרובים

ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

מניית חברת אלקוברה צנחה אמש בנאסד"ק 18.5%, ימים ספורים לקרא המועד בו אמורה החברה לפרסם את תוצאות ניסוי שלב III שלה בתרופה לטיפול בהפרעות קשב.

אלקוברה סיימה את הטיפול והבדיקה של כל החולים המשתתפים בניסוי ב-21 בספטמבר, והודיעה כי תכריז על התוצאות "תוך כשבועיים", כלומר עד סוף השבוע הנוכחי. בעבר מסרה כי תפרסם אותן "במהלך ספטמבר", כלומר עד היום בערב שעון ארה"ב.

עם פרסום ההודעה בשבוע שעבר על סיום הטיפול בחולים, מניית החברה עלתה 15%, אולם מאז חלו ירידות במחיר המניה, עד הירידה החדה אתמול. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 217 מיליון דולר.

האפשרות כי דלפו תוצאות מן הניסוי והן שליליות היא הסבר אפשרי אחד לירידה במניה, אך לא היחיד. הסבר אפשרי אחר הוא כי המשקיעים משערים כי ככל שהפרסום מתעכב ומתקרב הסיום של התקופה שהגדירה החברה בה יתרחש הדיווח, כך יותר סביר שהתוצאות שליליות.

להערכה זו יש בסיס - חברה שקיבלה תוצאות שליליות עשויה לרצות לבצע ניתוחים סטטיסטיים נוספים כדי למצוא נקודות אור ולרכך את המכה, ואז הדיווח מתאחר. אולם, קורה שגם תוצאות חיוביות מתפרסמות ברגע האחרון של התקופה שהוגדרה.

אפשרות שלישית היא כי גורם שעשה שורט על המניה, מוכר כעת מניות כדי לתת רמז פיקטיבי כאילו דלפו תוצאות מן הניסוי וליצור אפקט שלילי במניה. את התוצאות המלאות נדע, כאמור, בימים הקרובים.