גולדמן זאקס: תם עידן התחזקות השקל; הדולר ל-3.9 ש'

סקירה מיוחדת ודרמטית של גולדמן זאקס על הדולר-שקל ■ מעריך שבנק ישראל יחתוך את הריבית ל-0.05% וירכוש נכסים דולריים ב-750 מיליון דולר עד סוף השנה ■ הטריגר הבא לעליית הדולר: נפילה בעסקאות הגידור

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

"נפילת השקל הבלתי ניתן לעצירה" - זו הכותרת בה בחר הכלכלן קספר לנד-ג'נסן מבנק ההשקעות גולדמן זאקס לסקירה העדכנית שלו על הדולר-שקל, אותה הוציא לסוחרים ולקוחות. בסקירה הוא טוען כי תמה מגמת התחזקות השקל וכי הדולר ידהר לכיוון ה-4 שקלים.

"בשורה התחתונה", הוא כותב, "השקל נחלש מול הדולר בחודשיים האחרונים ובכך הסתיים גל עולה שנמשך שנתיים. היחלשות נוספת של השקל הינה סבירה. ראשית, עליית הסיכון בדפלציה חיזקה את רצונו של בנק ישראל במטבע חלש ואנו מעריכים שהריבית במשק תרד ל-0.05% בסוף השנה ובמקביל שבנק ישראל ירכוש נכסים דולריים ב-750 מיליון דולר".

לנד-ג'נסן טוען כי השקל עדיין "בתמחור יתר", כלומר יקר, ומעריך שהדולר יגיע לרמה של 3.9 שקלים בשנה הקרובה. לדבריו, יצואנים ומוסדיים בישראל יפחיתו באופן דרמטי את עסקאות הגידור שלהם ב-2015, מה שיתרום להיחלשות השקל.

"אין עדיין סימנים לשינויים בעסקאות הגידור, אך לדעתנו היחלשות השקל ופערי הריביות בין ישראל לארה"ב יובילו לשינוי דרמטי באופן הגידור ב-2015. הנפילה הצפויה בביקושים לגידור תביא להיחלשות נוספת של השקל בשנה הבאה", כותב לנד-ג'נסן.