ליגת האלופות: שינויים בשיטת הגרלת שלב הבתים בעונה הבאה

אופ"א החליטה: האלופות של הליגות הבכירות ביבשת ישובצו אוטומטית לקבוצת האיכות הראשונה בכל בית

הגרלת חצאי גמר ליגת האלופות / צלם: רויטרס
הגרלת חצאי גמר ליגת האלופות / צלם: רויטרס

אופ"א הודיעה על שינוי משמעותי בשיטת הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות, שיקבל תוקף כבר החל מעונת המשחקים הבאה (2015/16) של המפעל, בכפוף לאישור סופי מטעם הוועד הפועל של ארגון הכדורגל האירופי.

על-פי השינוי, המועדונים שייזכו באליפות בליגות של המדינות הממוקמות 1-7 בדירוג אופ"א, יוגרלו באופן אוטומטי אל קבוצת האיכות הראשונה בכל בית. אליהן תצטרף הזוכה בצ'מפיונס ליג, ואלו ירכיבו יחד את שמונת ראשי הבתים של המפעל.

במסגרת השיטה הנוכחית, קבוצות האיכות של המועדונים נבחרו על-פי הישגיהם באירופה בתקופה של חמש השנים שקדמו להגרלה. כך נוצרו מספר מצבים אבסורדים, לדוגמה ארסנל האנגלית שהוגרלה העונה לקבוצת האיכות הראשונה (לבית עם דורטמונד, אנדרלכט וגלטסראיי) למרות שסיימה אשתקד את הפרמיירליג במקום הרביעי, בעוד האלופה האנגלית מנצ'סטר סיטי הוגרלה לקבוצת האיכות השנייה (ולכן קיבלה בית קשה יותר באלופות, שכולל את באיירן מינכן, רומא וצסק"א מוסקבה).

במידה והשיטה החדשה הייתה נכנסת לתוקף כבר העונה, ככה היו נראים ראשי הבתים: ספרד - אתלטיקו מדריד; אנגליה - סיטי; גרמניה - באיירן; פורטוגל - בנפיקה ליסבון; איטליה - יובנטוס; רוסיה - צסק"א; צרפת - פ.ס.ז'; הזוכה באלופות - ריאל מדריד.