כ-100 מ' ש' יוקצו לקידום פרישת עובדי רשות השידור

זאת במסגרת ‎תקציב המדינה ■ בדיונים בין שר התקשורת לאוצר הוחלט לתקצב את פרישת העובדים בהקדם ולא להמתין למימוש נכסי הרשות במתחם הקריה

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

משרד האוצר יכלול בתקציב המדינה הקרוב יותר מ-100 מיליון שקל לטובת קידום פרישת עובדי רשות השידור. זאת, במסגרת הרפורמה שמקדם שר התקשורת גלעד ארדן בשידור הציבורי.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת דיונים שנערכו בימים האחרונים בין ארדן והאוצר, הוחלט לתקצב את פרישת העובדים בהקדם, ולא להמתין למימוש נכסי רשות השידור במתחם הקריה בתל-אביב. זאת, מתוך ההבנה כי נכון יהיה להקל על מצבה הכלכלי הקשה של הרשות ולהתחיל להיפרד ממאות מעובדיה, בירושלים ובתל-אביב, באמצעות הפרשת העובדים.

בתוך כך נודע כי על-פי אומדנים של משרד התקשורת ומשרד האוצר, יהיה צורך בהשקעה של כ-4 מיליון שקל להשמשה של שטחים במתחם הטלוויזיה החינוכית ברמת-אביב, לטובת כניסת עובדי רשות השידור למתחמה.

במסגרת זאת יירכש ציוד ל-8 אולפני רדיו שאינם קיימים היום בטלוויזיה החינוכית, וציוד זה יועבר בהמשך לטובת תאגיד השידור החדש שיקום. בסיס רשות השידור החדשה, שתקום במהלך השנה הבאה, יהיה בירושלים, ואולם יהיו לו אגפים משניים גם בתל-אביב ובחיפה.

חלק הארי מתוך כ-1,700 עובדי רשות השידור הנוכחית יפרשו. על-פי החוק הקיים היום, לפחות 180 מהם ייקלטו ברשות החדשה, כשההסתדרות דורשת כי כל 750 עובדי הרשות החדשה יהיו מתוך עובדי רשות השידור הנוכחית.

לאור אי-ההסכמות בעניין, עדיין לא ברור מי יפרוש ומי ימשיך הלאה. זאת, למרות שאל פתחו של מפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, כבר הגיעו בקשות רבות של עובדים המבקשים לעזוב את רשות השידור ולא להמשיך.

הסכמי הפרישה שנחתמו עם העובדים עד כה יעניקו לכל עובד שורת הטבות רחבות של עד מיליון שקל לעובד - בהתבסס על הוותק ואופן העסקתו. בתוך כך, עשרות מעובדי רשות השידור כבר החלו בהליך של הכשרות והסבה מקצועית במסגרת קרן "מעגלים".

ממשרד האוצר נמסר: "המשרד מחויב להסכם עם ההסתדרות".