מניית הערב: מזנקת בכ-33% על רקע בהלת האבולה

חברת איי-ביו טוענת כי לטכנולוגיה שלה יש יתרונות על פני טכנולוגיות מתחרות לייצור תרופה או חיסון לאבולה וכי תאפשר לגופי המימשל שימוש בה במצב חירום למטרת מיגור האבולה

אבולה / צילום: רויטרס
אבולה / צילום: רויטרס

מניית חברת איי-ביו (סימול: IBIO) מזנקת במחזור ענק במהלך המסחר בוול סטריט, על רקע הבהלה בארה"ב ובעולם בכלל מפני המשך התפשטות האבולה.

החברה מסרה מוקדם יותר היום כי הציעה לרשויות בארה"ב להשתמש בטכנולוגיה שלה במאבק לעצירת התפשטות האבולה.

הנהלת החברה הגיבה לשאלות שהופנו אליה מצד המדיה, אנליסטים ומשקיעים ופירטה בנוגע לשיתוף הפעולה שלה עם Caliber Biotherapeutics. החברה טוענת כי לטכנולוגיה שלה יש יתרונות על פני טכנולוגיות מתחרות לייצור תרופה או חיסון לאבולה וכי תאפשר לגופי המימשל שימוש בה במצב חירום למטרת מיגור האבולה.

היום דווח כי אחות שנייה בבית החולים בטקסס בו מת חולה אבולה לאחרונה נחשפה כמי שנדבקה בנגיף. הרשויות בארה"ב החלו במעין "מרדף" לאיתור ובדיקת כל 132 הנוסעים שהיו עימה בטיסה מקליבלנד לדאלאס - למרות שהסיכוי להידבקות של מי מהם נחשב נמוך.

בעקבות הטיסה של האחות, הרשויות בארה"ב סימנו את כל הנוסעים במטוס כבעלי פוטנציאל לשאת בנגיף. מדובר בטיסה של חברת Frontier Airlines. כמו כן, הרשויות בודקים את כל האנשים שהאחות באה עימם במגע 3 ימים לפני שהמריאה מקליבלנד. תומס פרידמן, ראש ה-CDC (המרכז למניעת הפצת מחלות), טען כי האחות לא טסה בטיסה מסחרית, עם זאת, לפי סוכנות בלומברג, האחות פנתה מבעוד מועד ל-CDC וטוענת כי איש שם לא אמר לה להימנע מלטוס.

מערכת הבריאות בארה"ב נמצאת בימים אלה תחת מתקפה ציבורית בטענה לאי-נקיטת צעדי בטיחות כנדרש לכאורה, על מנת למנוע את המשך התפשטות האבולה. ה-CDC הודיע בתגובה כי יקים מעין יחידת ימ"מ רפואית שתגיב במהירות למקרי הידבקות בנגיף ותפעל למניעת המשך התפשטותו.