בורסות אירופה ננעלו בעליות החדות ביותר זה כ-3 שנים

הבורסות סיימו את מהלך הירידה הארוך ביותר שלהן זה 11 שנה ■ הרקע לעליות: הלחץ הגובר על מקבלי ההחלטות לנקוט תמריצים כלכליים ■ נעילה מעורבת הבוקר בבורסות אסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות החדות ביותר זה שלוש שנים כמעט, שסיימו 8 ימי ירידות רצופים, ואת מהלך הירידות הארוך ביותר של השווקים שם זה 11 שנה. זאת על רקע הגברת הלחצים מצד הכלכלות האירופיות על מקבלי ההחלטות, לנקוט צעדי תמריץ כלכליים. באסיה ננעל הבוקר שבוע המסחר במגמה מעורבת, כאשר מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמה הנמוכה ביותר מזה כחצי שנה.

הירידות החדות בשווקים בימי המסחר האחרונים נבעו, על פי רוב הערכות, מחששות להאטה כלכלית בסין ובאירופה, וכן בשל התחזיות להעלאת ריבית מוקדמת בארה"ב. כמו כן, יש המעריכים כי הירידות נובעות מהתפשטות נגיף האבולה למערב, עובדה שאם תתרחש יהיו לה השלכות כלכליות אדירות.

"השווקים באירופה, אוסטרליה ויפן נראים אטרקטיביים. אני לא חושב שהתמונה הפונדמנטאלית השתנה באופן מהותי. הנתונים בארה"ב טובים למדי. הפדרל ריזרב צריך לאזן בין כלכלה חזקה לתנודתיות החריפה בשווקים", ציינו הבוקר ב-Suncorp Group.

מניית Accor טיפסה לאחר שדיווחה על מכירות שהיכו את תחזיות האנליסטים. מאידך, מניית Rolls-Royce נפלה לאחר שיצרנית הרכב הבריטית חתכה את תחזית המכירות השנתית שלה.

יו"ר שלוחת סנט לואיס של הפד, ג'יימס בולארד, אמר אתמול כי הבנק המרכזי צריך לשקול לעכב את סיום רכישות האג"ח שלו, בין היתר על מנת לעצור את הירידה בציפיות לאינפלציה. "הערות בולארד היו כמו זריקה קצרת טווח של אדרנלין. הכלכלה האמריקאית מצויה במצב טוב, אבל החששות הם כי כלכלת אירופה צוללת לתהום", ציין מנהל כספים ב-Stifel Nicolaus.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]