היום: עיצומים בלשכות התעסוקה; "מחסור חמור בכוח-אדם"

עובדי שירות התעסוקה החליטו על עיצומים בשל מחסור כוח-האדם בלשכות ■ לא תתקיים קבלת קהל בכל הארץ, ובהסתדרות הדגישו כי "זכויות דורשי העבודה יישמרו"

מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: תמר מצפי
מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: תמר מצפי

סכסוך עבודה נוסף במשק: עובדי שירות התעסוקה החליטו לפתוח בעיצומים, לאחר שלטענתם קיים "מחסור חמור בכוח-אדם". העובדים, שמוחים על "התנהלות חד-צדדית של הנהלת השירות" שלדבריהם רוצה לצמצם באופן ניכראת מספר הסניפים ברחבי הארץ, הודיעו כי לא תתקיים היום (ראשון) קבלת קהל בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ.

בהסתדרות הדגישו, עם זאת, כי "זכויותיהם של דורשי העבודה ישמרו ולא תהיה פגיעה בתשלומי הקצבאות כולל דמי אבטלה והבטחת הכנסה". העובדים טוענים כי צמצום מספר הלשכות ברחבי הארץ "יפגע משמעותית בשירות שניתן לציבור דורשי התעסוקה ובמעמדם של העובדים".

עופר לוי, יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, אמר אמש כי "שורשי המאבק כרוכים באטימות שמפגינה ההנהלה - סגירת הסניפים היא החלטה אומללה שתגרום לציבור דורשי העבודה להוציא כספים נוספים. משמעות המהלך היא פגיעה בציבור החלש ביותר שזקוק לשירותים אלו. אם מוסיפים לכך את ההחלטות האחרות של ההנהלה, אנו עומדים בפני הפרטה מלאה של שירות התעסוקה. לא ניתן לזה יד".

בהסתדרות הדגישו כאמור כי ציבור הזכאים לקצבאות לא ייפגע כתוצאה מהעיצומים והקצבאות ישולמו במועדן. "אנו קוראים למדינה להתעשת ולהיכנס למו"מ על מנת להגביר את השירות לציבור, תוך דגש על איכות השירות ושמירה על זכויות העובדים", הוסיפו בהסתדרות.