"המניות הן אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר, אין בועה"

פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank: מדד MSCI העולמי נסחר במכפיל רווח של 18.1, נמוך מהמכפיל של 18.7 שבו נסחר ברבעון השלישי ונמוך בהרבה מהמכפיל הממוצע שבו נסחר מאז 1996, שעומד על 21.3

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

שוקי המניות בעולם עדיין מתומחרים באופן הוגן, אינם בועתיים והם עדיין אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר, על רקע שערי הריבית הנמוכים והצמיחה העולמית - אולם התנודתיות בשווקים תגדל ברבעון הרביעי. העתיד הקרוב של שוק ההנפקות בוול סטריט נראה שוב בהיר, והברוקרים האמריקאיים, בראשם גולדמן זאקס, צפויים להיות המרוויחים מכך. כך מעריכים כלכלני הבנק האירופי Saxo Bank בתחזית לרבעון הרביעי של 2014.

עוד מעריכים בבנק כי הדולר צפוי להמשיך להתחזק ברבעון הרביעי, אך היחלשות האירו תהיה איטית יותר מהצפי. הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח ב-3% ברבעון הרביעי (בהשוואה לרבעון המקביל), ואין מה לצפות להעלאת ריבית ברבעון הקרוב.

פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank, מציין כי מדד MSCI העולמי נסחר במכפיל רווח של 18.1, נמוך מהמכפיל של 18.7 שבו נסחר ברבעון השלישי ונמוך בהרבה מהמכפיל הממוצע שבו נסחר מאז 1996, שעומד על 21.3.

3 המלצות ההשקעה המרכזיות של גרנרי לרבעון הרביעי הן: השקעה בסקטור הגז הטבעי האמריקאי ובמניית גולדמן זאקס, כנציגה הטובה ביותר של סקטור הברוקרים להשקעות האמריקאי, והשקעה בחסר בשוק המניות ההודי. "סקטור ברוקרי ההשקעות הוא אחד הסקטורים שמציגים את התשואה הטובה ביותר בחודשים האחרונים, עם עלייה של 14% מאז חודש אפריל, ויש כמה מגמות שתומכות בביצועים טובים של הסקטור גם ברבעון הרביעי: ראשית, ההנפקה המוצלחת של עליבאבא הביאה לקיצה בצורת של שלושה חודשים בשוק ההנפקות האמריקאי, וצנרת שוק ההנפקות שוב נראית חיובית. שנית, העלייה בתנודתיות בשווקים בחודש ספטמבר תומכת בהגדלת הפעילות בשוק המניות. אנחנו ממליצים להשקיע בגולדמן זאקס, הנציגה המוצלחת ביותר של הסקטור, שמציעה ביצועים חזקים, עם פקודת "סטופ" ב-175 דולר".

על סקטור הגז הטבעי הוא אומר כי "מדד הגז הטבעי האמריקאי ירד ב-21% ברבעון השלישי, אולם כאשר הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתחזק, אנחנו צופים שהדרישה לגז טבעי תתמוך במחירי החברות האמריקאיות הפועלות בתחום זה. ההמלצה נתמכת גם על ידי הצפי לתחילת חורף קשה בצפון אמריקה. לאור זאת, אנו ממליצים להשקיע בסקטור הגז הטבעי האמריקאי דרך תעודת הסל ETF First Trust ISE-Revere natural gas index fund, עם הוראת "סטופ" ב-17 דולר.

את ההמלצה להשקיע בשורט בשוק המניות ההודי מנמק גרנרי בכך ש"השוק ההודי עלה ב-35%, במונחי אירו, על רקע שטף חדשות חיוביות ונתונים מאקרו טובים, כולל הניצחון בבחירות של ראש הממשלה נרנדה מודי, שנחשב ידידותי לשווקים. עם זאת, המודלים שלנו מסמנים את שוק המניות ההודי כאחד היקרים בעולם היום. הראלי בשוק ההודי מסתמך במידה רבה על אופוריה. אנחנו ממליצים להשקיע בשורט על השוק ההודי על ידי מכירה של ETF MSCI India של ליקסור, עם פקודת "סטופ" ב-13.5 אירו.

להשקיע בדולר כנגד הראנד

אסטרטג המט"ח הראשי של Saxo Bank, ג'ון הארדי, צופה המשך התחזקות של הדולר, צופה כי האירו ייחלש בקצב איטי מכפי שהיה עד כה ומעריך כי ישנה סבירות גבוהה להמשך היחלשות של מטבעות של מדינות שהכלכלות שלהן מסתמכות על סחורות, כמו הראנד הדרום אפריקאי.

"אנו חוששים שהציפיות בשוק להתחזקות הכלכלה האמריקאית מוגזמות, וכך גם האופן שבו הציבור מתמחר את הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב. לכן, אנחנו מעדיפים שלא להניח את כל הביצים בסל של תסריט ההתאוששות האמריקאית, ומעדיפים לנקוט אסטרטגיית השקעה זהירה יותר בשוק המט"ח", הוא אומר.

עוד הוא מעריך כי "המאזן של הבנק האירופי המרכזי צפוי להתרחב באופן איטי מהצפוי, מה שעשוי להאט את קצב היחלשות היורו ברבעון הרביעי. פוטנציאל היחלשות משמעותית קיים למטבעות של מדינות שהכלכלות שלהן מסתמכות על ייצוא סחורות, כמו הראנד הדרום אפריקאי".

על רקע זה, ב-Saxo Bank ממליצים להשקיע בדולר האמריקאי כנגד הראנד הדרום אפריקאי (פקודת "סטופ" ב-10.70), להשקיע בשורט על הדולר הקנדי כנגד הין היפאני ולהשקיע באירו כנגד הדולר האוסטרלי (פקודת "סטופ" ב-1.42).