מניית IBM נחתכת בשל דוח גרוע - וגוררת מטה את וול סטריט

IBM דיווחה על רווח תפעולי של 3.68 דולר למניה ברבעון השלישי - חלש בהרבה מהתחזיות בשוק שעמדו על 4.32 דולר למניה

מעבדות IBM / צילום: IBM  ישראל
מעבדות IBM / צילום: IBM ישראל

מניית IBM מתרסקת היום (ב') ביותר מ-7% במסחר המוקדם בוול סטריט וגוררת עימה מטה את החוזים העתידיים על מדדי המניות עד 0.6% - והכל בגלל דוחות כספיים מאכזבים שפרסמה החברה לפני תחילת המסחר.

IBM דיווחה על רווח תפעולי של 3.68 דולר למניה ברבעון השלישי - חלש בהרבה מהתחזיות בשוק שעמדו על 4.32 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-4% ל-22.4 מיליארד דולר.

"אנחנו מאוכזבים מהתוצאות שלנו", הודתה מנכ"לית IBM ג'יני רומטי. "ראינו האטה בשוק בספטמבר ברכישות הלקוחות. אמנם לא הצלחנו להשיג את התוצאות שקיווינו, אך הצגנו ביצועים טובים בתחומים אסטרטגיים כמו מחשוב ענן, דאטה, אבטחת מידע ומובייל".

התוצאות המאכזבות של IBM מדאיגות מאוד את המשקיעים בוול סטריט באופן כללי, לא רק את בעלי מניות IBM. החברה היא ספקית גלובלית של שירותי תוכנה וביצועים חלשים שלה מעידים על חולשה בשוק כולו, מה שמחדד היום את החששות מהאטה בצמיחה הגלובלית.

IBM דיווחה בדוח הכספי שלה על האטה בכל המקומות בהם היא פעילה: המכירות באמריקה הצפונית והדרומית ירדו ב-2%; באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה המכירות ירדו ב-2% גם כן; באסיה-פסיפיק ירדו המכירות ב-9%.

הנהלת IBM מסרה כי המכירות במה שמכונה "שוקי צמיחה" ירדו ב-6%, בעוד במדינות כמו ברזיל, רוסיה, הודו וסין - המכירות ירדו ב-7%.

מוקדם יותר היום הודיעה IBM כי תשלם 1.5 מיליארד דולר לחברת Globalfoundries על מנת להיפטר מחטיבת השבבים היקרה שלה. היא תעביר את התשלומים במשך 3 שנים.