ועד נמל אשדוד לביה"ד: תנו לנו להעסיק שוב קרובי משפחה

יו"ר הוועד: "מה רוצים? שכל הצעירים יעזבו את אשדוד, יעברו למרכז, ושמדינת ישראל תהפוך באמת למדינת תל-אביב?" ■ משרד האוצר אוסר להעסיק קרובי משפחה בחברות ממשלתיות שבהן 5% מהעובדים הם קרובי משפחה

אבינועם שושן / צילום: רוני שיצר
אבינועם שושן / צילום: רוני שיצר

ועד עובדי נמל אשדוד פנה הבוקר (ד') לבית הדין לעבודה בדרישה לבטל את ההחלטה של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, לאסור על העסקת קרובי משפחה בחברות הממשלתיות.

כזכור, המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, הורה בתחילת חודש יוני לעצור הליכי מכרז לקליטת 60 סוורים בנמל, לאחר ששני נציגי הוועד בוועדת הקליטה לא דיווחו על ניגוד עניינים שיש להם, בשל העובדה ששלושה מהמתמודדים הם קרובי משפחתם.

זאת, לאחר שב-24 באפריל נכנסה לתוקף ההוראה של משרד האוצר שאוסרת להעסיק קרובי משפחה מדרגה ראשונה בחברות הממשלתיות, שבהן 5% מהעובדים הם קרובי משפחה. כל מקרה ייבחן לגופו וכפוף לאישור מנכ"ל החברה והיוץ המשפטי שלה.

לדברי יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אבינועם שושן, "פנינו לבית הדין כדי שיפסול את ההוראה הלא מוצדקת והגורפת של רשות החברות הממשלתיות. מה אשמים מועמדים לעבודה שעומדים בכל הדרישות, התקנים ואף מעבר לכך, שקרוב משפחה כלשהו שלהם מועסק אף הוא בנמל? זוהי תקנה מפלה ולא צודקת, שפוגעת ברגל גסה בזכות הבסיסית של חופש העיסוק".

עוד אמר שושן: "אשדוד היא עיר לא גדולה, והנמל הוא המעסיק המרכזי והגדול בה. אין כל סיבה שצעירים וצעירות מוכשרים וחרוצים, שעברו בהצלחה את כל מבחני המיון של הנמל, יופלו לרעה ולא יוכלו להתקבל לעבודה, רק כי מישהו מבני משפחתם עובד בו. מה רוצים? שכל הצעירים יעזבו את אשדוד, יעברו למרכז, ושמדינת ישראל תהפוך באמת למדינת תל-אביב? צריך לשנות את ההחלטה הזו - ומיד. ועד עובדי נמל אשדוד ייאבק בנושא המהותי הזה, בכל האמצעים הלגיטימיים שעומדים לרשותו".

כאמחור, בחודש יוני האחרון עצר מנכ"ל הנמל בלומנטל את המכרז ותקף בחריפות את חברי הוועד על "התנהלותם הקלוקלת". בבדיקה של המועמדים לתפקיד סוור בנמל התגלה כי 3 מועמדים הם בני-דודים של חברי ועדת הקליטה מטעם העובדים: אחד של יו"ר ועד התפעול אבינועם שושן (כיום יו"ר הוועד, כאמור), והשניים הנוספים של גדי אבוטבול, החבר השני בוועדה מטעם העובדים.

בוועד העובדים טענו אז כי "בלומנטל מנסה להצטרף ל'רוקדים על הדם' ולנצל אווירה ציבורית טעונה ועוינת כנגד עובדי הנמל, על מנת לבצע מחטף ולפגוע בעבודה המאורגנת".