חברת MyHeritage תשתמש ב-DNA כדי לחשוף את ההיסטוריה המשפחתית

חברת הסטארט-אפ MyHeritage חוברת לחברת 23andMe, אשר מתמחה בניתוח גנטיקה אישית. החברות יאפשרו למשתמשים פרטיים לערוך בדיקות DNA אישיות ובאמצעותן לגלות ולזהות היסטוריה וקשרים משפחתיים. השלב הראשון של האינטגרציה בין החברות צפוי להסתיים בתחילת 2015.

חברת MyHeritage בונה ומפתחת פלטפורמה אינטרנטית לבניית אילנות יוחסין אונליין ולמציאת קשרים משפחתיים היסטוריים. לחברה יש מעל ל-5.5 מיליארד מסמכים היסטוריים, שמאפשרים מציאת קשרים בין משתמשים בעולם. באתר יש למעלה מ-27 מיליון עצי משפחה, 1.6 מיליארד פרופילים ומעל ל-75 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם.

מאחורי 23andMe עומדת אן ווג'קיקי, גרושתו של סרגיי ברין, ממייסדי גוגל. אן הקימה את החברה ביחד עם אחותה, סוזן, לשעבר בכירה בתחום הפרסום בגוגל. החברה גייסה עד היום למעלה מ-100 מיליון דולר, בין השאר מברין עצמו, גוגל ונצ'רס, יורי מילנר וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

"אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה עם מיי הריטג' יאפשרו לנו להציע ללקוחות שלנו הזדמנות לבנות את העץ המשפחתי שלהם ולגלות קשרים חדשים", אמר נשיא 23andMe, אנדי פייג'. "לאור הטכנולוגיה המובילה של מיי הריטג' בתחום הגינאולוגיה ושיעור החדירה הגלובלי שלהם, אנחנו נרגשים מהערך שמערכת היחסים הזו תביא ללקוחותינו ברחבי העולם".

"החיבור בין גיאונולוגיה לבין שושלת מבוססת DNA הוא האבולוציה הבאה בחשיפת היסטוריה משפחתית", הוסיף מנכ"ל ומייסד מיי הריטג', גלעד יפת. "בדיקות DNA יכולות לחבר אותך למקורבים שמעולם לא ידעת שהם קיימים, אבל באמצעות אילנות יוחסין ומסמכים היסטוריים ניתן להבין את ההקשרים".