המשטרה קטעה את מפגש הפסגה של עולם הפשע

בפגישה מיוחדת במתחם "הרובע" בראשון-לציון, שארגן מוטי חסין, מנהל ארגון הפשיעה של האחים אברג'יל, התאספו כמה ראשי ארגוני פשיעה ■ המשטרה פשטה על המקום והחרימה אמצעי לחימה ו-700 אלף שקל במזומן

מוטי חסין / צילום: יהושע אסף - ישראל היום
מוטי חסין / צילום: יהושע אסף - ישראל היום

שלשום (ג') הגיע מידע מודיעיני לשוטרי משטרת ראשון-לציון, לפיו מוטי חסין, מי שנחשב לאיש החזק כיום בארגון הפשיעה של האחים יצחק ומאיר אברג'יל ואחד היעדים המרכזיים של חוקרי היחידה לחקירות בינלאומיות (היאחב"ל), מקיים מפגש פסגה במועדון ב"רובע", מתחם הבילוי והתיירות של העיר.

חסין, ששוחרר לפני שבועות אחדים ממעצר ממושך של יותר משנתיים, זימן למפגש רבים מאנשיו הבכירים בארגון הפשיעה שאותו, לטענת המשטרה, הוא מנהל.

על-פי המידע המודיעיני, למפגש היו אמורים להגיע גם בכירים מארגון פשיעה ביפו, ובהם מי שהוגדר בעבר איש מטעני החבלה של הארגון, שאף הואשם בעבר בהכנת מטעני נפץ וזוכה לאחר משפט ארוך ומתוקשר מאוד. נוסף על כך הגיעו למפגש שורה של דמויות המקורבות מאוד לאחים אברג'יל.

דקות לאחר שהחלה הפגישה הקיפו את המתחם עשרות ניידות ואופנועי משטרה. עשרות שוטרים, בלשים, כלבני משטרה ולוחמי משמר הגבול פשטו על המבנה וקטעו את מפגש הפסגה של עולם הפשע הישראלי.

"זה היה נראה כמו מבצע מהסרטים", אמר עובד באחד מבתי העסק ב"רובע", שהיה עד להתרחשות. "השוטרים הקיפו את המבנה. היו שם עשרות שוטרים, בלשים ואנשי משמר הגבול, וחלק מהם החזיק מצלמות. הם נכנסו למבנה, והיה ברור לנו שזו פעולה משטרתית לא שגרתית".

השוטרים מצאו במקום 700 אלף שקל במזומן, ובאחד מכלי הרכב נמצא שכפ"ץ נגד קליעים ורסיסים. כמו כן, לטענת חוקרי משטרת ראשון-לציון, הם איתרו את כלי הרכב של מוטי חסין. לפי החוקרים, מדובר ברכב משוריין נגד ירי שלא קיבל אישור תנועה מהמטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, כפי שמחייב החוק.

בלשי המשטרה עיכבו לתשאול את מרבית הנוכחים במפגש והחרימו את 700 אלף השקלים, עד שיתברר למי הם שייכים ומה היה מקור הכסף. כמו כן, השוטרים החרימו את הרכב המשוריין שאיתו, לטענת המשטרה, הגיע חסין למקום.

"בכל מקום שהם לא יסתובבו, אנחנו נהיה שם"

"המפגש היה מעניין מאוד", אמר גורם בכיר במשטרה. "היו שם דמויות שלא היה להם בעבר קשר זה עם זה, והחיבור שלהן הוא מעניין מאוד ויצר לנו תמונת מודיעין משמעותית".

גורם במשטרת מרחב השפלה הוסיף: "המטרה שלנו היא ליצור חיכוך מתמשך עם חסין ועם אנשיו, כדי שיידעו שבכל מקום שהם לא יסתובבו, בעיר או באזור - אנחנו נהיה שם".

בימים הקרובים אמורה פרקליטות המדינה לקבל החלטה אם להגיש ערעור לבית המשפט העליון נגד הזיכוי של מוטי חסין וכמה מאנשיו. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב זיכה אותם מאשמת שני מעשי רצח.

"אנחנו סבורים כי יש מקום לערער על הזיכוי", אמר השבוע גורם בכיר במשטרת תל-אביב. "חומר הראיות הוא חזק, ובית המשפט טעה לגבי חלק מהדברים. כך למשל, בית המשפט לא מבין מדוע לא גבינו עדות מאדם שהיה באחת הזירות ונראה בסרט האבטחה. לצערנו, אותו אדם נעלם לפני מספר שנים, ויש הטוענים כי הוא נרצח, וכי מקום קבורתו לא ברור. אז איך בית המשפט רוצה שנגבה את העדות מהאיש?".