אלקטרה נדל"ן מוכרת נכס במונטריאול תמורת 200 מיליון שקל

צופה תזרים מזומנים של כ-48 מיליון שקל ■ העסקה צפויה להיות מושלמת ברבעון השני של 2015

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה לממש נכסים כדי לשפר את נזילותה. החברה, מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד, עדכנה כי חתמה על הסכם למכירת הזכויות בבניין משרדים בשטח של 18.2 אלף מ"ר במונטריאול תמורת 60 מיליון דולר קנדי (כ-200 מיליון שקל). אלקטרה נדל"ן מחזיקה ב-90% מהזכויות בנכס. השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות על ידי הקונה ולכמה תנאים נוספים.

באלקטרה נדל"ן מעריכים כי תזרים המזומנים החופשי שינבע מהעסקה, בניכוי הלוואה בנקאית שנלקחה למימון רכישתו, יעמוד על כ-14 מיליון דולר קנדי (כ-48 מיליון שקל). כמחצית מהתמורה תשולם לחברה במועד השלמת העסקה, הצפוי ברבעון השני של 2015, והיתרה במהלך השנה שלאחר מכן.

המצב הפיננסי עדיין מאתגר

עם מכירת הנכס, מסיימת אלקטרה נדל"ן את אחיזתה בשוק הנדל"ן הקנדי. בשנה שעברה הודיעה החברה על העמדה למכירה של שבעה נכסים שלה במונטריאול, והמימוש הנוכחי הוא האחרון מביניהם. אז הסבירו בחברה כי "השילוב של ביקושים גבוהים בשוק הקנדי, רמות המחירים בשוק זה וההערכה כי נכסי החברה בקנדה קרובים למיצוי פוטנציאל ההשבחה שלהם, מצדיק מהלך של מימוש הפורטפוליו".

כאמור, המכירה הנוכחית מצטרפת למהלכים דומים נוספים שמבצעת אלקטרה נדל"ן בתקופה האחרונה, במטרה לשפר את מצבה הפיננסי. בתחילת החודש הודיעה אלקטרה נדל"ן כי חתמה על הסכם למכירת חלקה (25%) במגדל אלקטרה בת"א לקבוצת אמפא, תמורת כ-300 מיליון שקל. 196 מיליון שקל מתוך התמורה מיועדים להחזר חוב שנלקח לצורך הקמת המגדל, והיתרה - 104 מיליון שקל - ינבעו לאלקטרה נדל"ן כתזרים מזומנים חופשי.

ברקע למכירות הנכסים שמבצעת אלקטרה נדל"ן, מצבה הפיננסי ממשיך להיות מאתגר. רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים בדוחותיה הכספיים לעודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים, ומציינים כי הדירקטוריון והנהלת אלקטרה נדל"ן סבורים כי "יש בידי החברה מקורות מספיקים לפירעון התחייבויותיה האמורות בהגיע מועד פירעונן".

בקופת החברה מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בסך של 90 מיליון שקל, בעוד התחייבויותיה השוטפות מסתכמות ב-408 מיליון שקל, מהם אשראי והתחייבויות אג"ח של 300 מיליון שקל. לחברה שלוש סדרות אג"ח, אחת מהן פרטית, בהיקף כולל של 620 מיליון שקל. שתי הסדרות הבורסאיות נסחרות בתשואות של עד 4.5%.