דוחות: מיקרוסופט עקפה את התחזיות; אמזון פיספסה בגדול

מיקרוסופט דיווחה על רווח של 54 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון, ועל הכנסות בהיקף 23.2 מיליארד דולר - המניה מזנקת במסחר המאוחר ■ אמזון הפסידה 95 סנט למניה ברבעון השלישי - המניה צונחת

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

חברות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואמזון פירסמו הלילה (ה') לאחר סיום המסחר את תוצאותיהן הכספיות. ענקית התוכנה מיקרוסופט בניהולו של סאטיה נאדלה מסכמת את הרבעון הפיסקלי הראשון של 2015 וענקית המסחר המקוון אמזון שאותה מנהל ג'ף בזוס מסכמת את הרבעון השלישי של 2014.

מיקרוסופט עקפה את תחזיות השוק בשורה התחתונה והעליונה - והמניה מזנקת יותר מ-3% במסחר המאוחר. ענקית התוכנה דיווחה על רווח של 54 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון, ועל הכנסות בהיקף 23.2 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי מיקרוסופט תרשום רווח של 49 סנט למניה ברבעון שנגמר בספטמבר והכנסות של 22 מיליארד דולר.

ברבעון המקביל מיקרוסופט רשמה רווח של 62 סנט למניה מהכנסות בהיקף 18.53 מיליארד דולר. לרבעון הפיסקלי השני של 2015 האנליסטים צופים למיקרוסופט רווח של 75 סנט למניה והכנסות בהיקף 27.87 מיליארד דולר.

מנגד, אמזון פיספסה את תחזיות השוק בשורה העליונה והתחתונה והמניה צונחת כ-9.6% במסחר המאוחר. החברה דיווחה על הפסד של 95 סנט למניה ועל הכנסות בהיקף 20.58 מיליארד דולר. האנליסטים צפו כי אמזון תרשום הפסד של 75 סנט למניה, לאחר שרשמה ברבעון השלישי אשתקד הפסד של 9 סנט למניה. ההכנסות היו צפויות לעלות ל-20.84 מיליארד דולר, מ-17.09 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד של אמזון קשור להוצאות הרבות ברבעון החולף - רכישת חברת משחקי הווידאו Twitch במיליארד דולר, השקת שירות התשלומים החדש Amazon Local Register, והשקת סמארטפון חדש - "הפייר פון" (Fire Phone).

בחודש יולי אמזון עצמה צפתה כי תרשום ברבעון השלישי הפסד תפעולי של עד 810 מיליון דולר והכנסות בהיקף 19.7-21.5 מיליארד דולר.