בינואר: תעריפי המים לצריכה ביתית צפויים לרדת בכ-10%

מרשות המים נמסר כי בתהליכי הבדיקה של הרשות ומשרדי הממשלה הרלוונטיים נמצאו חלופות נוספות, שמימושן יאפשר הפחתה נוספת בתעריפים ב-2016

ברז מים / צילום: Imagebank/Thinkstock
ברז מים / צילום: Imagebank/Thinkstock

מועצת רשות המים צפויה להחליט בישיבתה הקרובה ביום חמישי על הפחתה משמעותית נוספת של כ-10% בתעריפי המים לצריכה הביתית, הצפויה להיכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר 2015.

מרשות המים נמסר כי בתהליכי הבדיקה של הרשות ומשרדי הממשלה הרלוונטיים נמצאו חלופות נוספות, שמימושן יאפשר הפחתה נוספת בתעריפי המים בשנת 2016.

הורדת התעריף בכ-10% בולטת במיוחד לאור העלייה בכמויות המים המותפלים בשנה הבאה, כך שלמעשה התייעלות משק המים באה לידי ביטוי מבחינת הצרכן כירידה מצטברת של כ-15% בתעריף המים לצריכה הביתית בשנתיים האחרונות.

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר, מסר: "הצעת רשות המים, אשר כידוע חייבת לקבל את אישור מועצת הרשות כמתחייב בחוק, משתלבת במדיניות הממשלה בכלל והנחיית שר התשתיות, האנרגיה והמים בפרט להקטנת יוקר המחיה בארץ.

"לאחר ההשקעות האדירות של מיליארדי שקלים, ייצוב משק המים ושיפור משמעותי במנגנוני הרגולציה, התהפכה המגמה, ותעריפי המים הולכים ויורדים באופן מקצועי, שקול ועקבי. מהלך זה מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים ומאפשרות לכל צרכן לצרוך מים באופן מושכל וללא מגבלות.

"אנו פועלים כך שגם בשנה הבאה נוכל לקדם תנאים שיאפשרו התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים, ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן".