נעילה מעורבת בוול סטריט; סודהסטרים צנחה כ-10%

אסטרטג המניות הראשי בגולדמן זאקס מעריך כי ה-S&P 500 יטפס ל-2,050 נק' עד סוף השנה הנוכחית ■ בלומברג: 25 בנקים באירופה נכשלו ב"מבחני הלחץ" של הבנק המרכזי האירופי ■ אמון העסקים בגרמניה בשפל של 22 חודשים

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') ביציבות יחסית, לאחר שמדד ה-S&P 500 סיכם בשבוע שעבר את השבוע הטוב ביותר שלו מתחילת 2014. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית.

"יש משיכת חבל בין היסודות הטובים בארה"ב לנתונים בעולם", אומר ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities. ברוס בקיין, אנליסט השקעות ראשי ב-Key Private Bank, אומר כי "מה שמניע את השוק הם הנתונים המאכזבים מאירופה. יש מעט שיפור, אבל לא מספיק על מנת להזיז דברים".

בגולדמן זאקס מעריכים כי יש עוד אפסייד בשוק. אסטרטג המניות הראשי דיוויד קוסטין חוזה כי מדד ה-S&P 500 יטפס ל-2,050 נקודות עד סוף השנה הנוכחית ויעלה עוד 10% ב-10 החודשים הקרובים.

"הדוחות הכספיים ימשיכו לעמוד בפוקוס של המשקיעים, יחד עם הציפייה להערות מצד הפדרל ריזרב בהמשך השבוע. עד כה עונת הדוחות סבירה, ואנחנו נכנסים לתקופה חזקה בשווקים", ציינו היום ב-Robert W. Baird & Co.

היום פורסם נתון מכירות הבתים מיד שנייה לחודש ספטמבר, שעלה ב-0.3%, כאשר צפי הכלכלנים היה לעלייה של 1%, לאחר ירידה של 1% באוגוסט.

25 בנקים באירופה נכשלו ב"מבחני הלחץ" של הבנק המרכזי האירופי - כך לפי טיוטה שהגיעה לידי סוכנות בלומברג. 105 בנקים עברו את המבחנים, אך מתוך 25 שנכשלו - חמישה בנקים יהיו זקוקים להזרמת הון. בסך הכל הבנקים יצטרכו לגייס 9 מיליארד אירו, לפי דיווח בעיתון האיטלקי "Il Messaggero".

מדד אמון העסקים בגרמניה בשפל של 22 חודשים - כך עולה ממדד ה-IFO שפורסם היום. מדד IFO לאוקטובר ירד ל-103.2 נקודות, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 104.3 נקודות. בספטמבר עמד המדד על 104.7 נקודות. הירידה במדד מדגישה את ההאטה בכלכלה הגדולה באירופה, בתקופה שבה תחזיות הצמיחה לשנה הנוכחית ירדו ל-1.2% מ-1.8% והתחזית לשנה הבאה ירדה ל-1.3% מ-2%. התעשייה הגרמנית כבר מגלה סימנים של מיתון עם ירידה של 4% בתקופה התעשייתית בחודש אוגוסט לעומת יולי

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי תמיכה מרכזית בשוקי המניות האמריקאים מספקים הדוחות הכספיים הטובים. עד כה, פורסמו 207 דוחות, 80% היכו תחזיות. הגידול ברווחיות הוא של כמעט 6%, הרבה מעבר לצפי.

מניות במוקד

טוויטר צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על רווח של סנט למניה.

מניית Novavax (סימול: NVAX) ריכזה עניין לאחר שחברת הביוטכנולוגיה דיווחה כי תתחיל ניסוי קליני שלב 1 בחיסון למחלת האבולה בחודש דצמבר השנה.

טאואר הודיעה היום כי חתמה על הסכם בנקאי מחייב לארגון מחדש המחזק משמעותית את המאזן ומבנה החוב שלה. על פי תנאי ההסכם, יוחלפו הלוואות החברה בסך של 111 מיליון דולר שעמדו לפירעון בשנתיים הקרובות בהלוואה חדשה של 111 מיליון דולר עם מועדי פירעון שיימשכו עד סוף שנת 2018. הסכם זה יביא להפחתה ניכרת בתשלומי הקרן של החברה בשנים 2015 ו-2016 מ-101 מיליון דולר ל-24 מיליון דולר.

פלוריסטם הודיעה היום כי חוקרים מאוניברסיטת קייס ווסטרן רזרב שבארה"ב יערכו מחקר פרה-קליני בתאי הגזע של החברה מסוג PLX-RAD. המחקר יעריך האם תאי ה-PLX-RAD מגדילים את שיעור ההצלחה של השתלות דם טבורי אנושי.

מניית סודהסטרים צנחה היום במהלך המסחר במחזור גדול מהרגיל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]