ההסתדרות: אנחנו ממש לא שומרים לאלון חסן את הכיסא חם

אבי אדרי ל"גלובס": "בניגוד לפרסומים בתקשורת, אבירם שושן לא רוצה לעזוב את ראשות ועד עובדי נמל אשדוד, והוא אף יתמודד בבחירות הקרובות שיתקיימו לקראת סוף דצמבר" ■ "אנחנו אלה שהזזנו את חסן הצידה דקה לאחר פרסום החשדות נגדו"

אלון חסן / צילום: רוני שיצר
אלון חסן / צילום: רוני שיצר

אתמול (ד') המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, בגין שורה של עבירות שחיתות (לסיפור המלא). חסן הושעה על-ידי ההסתדרות מיד לאחר שעלו החשדות נגדו, וכיום אבירם שושן מכהן בתור המחליף שלו כיו"ר הוועד בנמל.

בשיחה של "גלובס" הבוקר (ה') עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, נמסר כי בניגוד לפרסומים בתקשורת, שושן לא רוצה לעזוב את ראשות הוועד, והוא אף יתמודד בבחירות הקרובות שיתקיימו לקראת סוף דצמבר.

לגבי חסן, נמסר מאדרי, "כל עוד יש עננה מעל ראשו אני לא רואה אפשרות לשינוי ההחלטה להשעות אותו מתפקיד ציבורי של ראש ועד. אנחנו אלה שהשענו אותו דקה אחרי פרסום החשדות נגדו, החלטנו להזיז אותו הצידה מיד ואנחנו ממש לא שומרים לו הכיסא חם".

לדברי אדרי, הבחירות לוועד הן לא אישיות - קודם בוחרים ועד והוועד הוא זה שבוחר יו"ר. "כרגע יש עננה מעל ראשו של חסן", אמר אדרי ל"גלובס". "הזזנו אותו הצידה עוד לפני שהוגש נגדו כתב אישום - מיד עם התפוצצות הפרשה. אם יוגש נגדו בסופו של דבר כתב אישום - מבחינה חוקית הוא לא יוכל לחזור לוועד, אם הוא יזוכה לגמרי - אז מבחינה דמוקרטית הוא יוכל להתמודד מחדש על ראשות ועד העובדים - אנחנו פועלים לפי דין ולפי אמות מידה חוקיות. אבל במקרה כזה תיבחן הציבוריות שלו - דעת הקהל עליו. ואז נוכל גם אנחנו להביע עמדה".