חב' אשרא לביטוח סיכוני אשראי משותקת חצי שנה

שר הכלכלה מסרב לבחור דירקטורים מהנבחרת כפי שדורש האוצר, ולחברה אין יו"ר מחודש יוני

נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי
נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי

חברת אשרא לביטוח סיכוני אשראי ליצואנים משותקת בגלל מאבקי כוח בין שר הכלכלה נפתלי בנט לרשות החברות בראשות אורי יוגב. רשות החברות מנסה מאז אפריל לשכנע את בנט לבחור דירקטורים לחברה מתוך נבחרת הדירקטורים - אך בנט מסרב. נציין כי שר הכלכלה הוא אחד מאחרוני השרים בממשלה שמסרבים לשתף פעולה עם יוזמתם של שר האוצר ומנהל רשות החברות, להביא למינוי דירקטורים בחברות הממשלתיות שייבחרו על בסיס יכולותיהם המקצועיות.

כתוצאה מכך, בדירקטוריון החברה מכהנים כיום חמישה דירקטורים בלבד, מהם שני נציגי האוצר, שני נציגי משרד הכלכלה ודירקטור חיצוני אחד. המניין החוקי הדרוש לקבלת החלטות באשרא עומד על 7 חברים לפחות. מחודש יוני אין לחברה יו"ר דירקטוריון. רשות החברות פנתה כבר לפני חצי שנה לשר הכלכלה, והציעה לו מועמדים להתמנות כדירקטורים, ואולם בנט מסרב בשלב זה לשתף פעולה עם הנבחרת.

בתחילת החודש הודיעה הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר דורית סלינגר כי תטיל על החברה עיצום כספי בשל הפרת חובת המינוי הדירקטורים הקבועה בחוק. במכתב ששיגר אתמול (ד') לבנט ציין יוגב: "חוסר האפשרות לכנס את דירקטוריון החברה ואת ועדותיו פוגע בסמכות הדירקטוריון ובהתנהלות התקינה של דירקטוריון החברה, וזאת דווקא בשעה שהחשבת הכללית באוצר הגדילה את כתב הערבות של החברה, כך שפעילותה בשנים הקרובות צפויה לגדול משמעותית".

מלשכתו של שר הכלכלה לא נמסרה תגובה עד מועד ירידת הגיליון לדפוס.