חשד: ישראלי סחט חברות במקסיקו במיליוני שקלים

החשוד, המתגורר במקסיקו, נעצר עם שובו ארצה ■ חשוד כי נהג לפרוץ למחשבים של חברות ולאיים על בעלי החברה כי יחשוף מידע רגיש אם לא ישלמו לו כופר

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

ישראלי המתגורר במקסיקו נעצר לפנות בוקר (שבת) בנמל התעופה בן-גוריון בחשד לעבירות סחיטה באיומים ודרישת כופר של מיליוני שקלים. הערב הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון-לציון.

החשוד נעצר עם שובו ארצה על-ידי אנשי יחידת הסייבר של להב 433. זאת, בתום חקירה סמויה שניהלו אנשי היחידה ברשת המוצפנת "Darknet". אנשי יחידת הסייבר עקבו אחר תנועותיו של החשוד והבינו כי הוא צפוי לבקר בארץ לפרק זמן קצר. לפיכך נפרשו בלשי להב 433 בנתב"ג והמתינו לנחיתתו על מנת לעצור אותו ולהרחיקו ממחשב, כדי שלא יוכל להעלים לכאורה ראיות.

על-פי החשד, החשוד נהג לפרוץ למחשבים של חברות ולאחר מכן לאיים ולסחוט את בעלי החברה כי יחשוף נתונים ויפיץ מידע רגיש אודות החברה אם לא ישלמו לו כופר של מיליוני שקלים.

"Darknet" היא רשת שבה כתובות ה-IP של המשתמשים מוצפנות כך שלא ניתן לדעת מהיכן הועלה המידע אליה. בשל החיסיון המשתמשים אינם חוששים מהתערבות או ממעקב ממשלתי, ולכן הרשת הפכה למוקד של שלל פעילויות לא חוקיות, כגון סחר בנשק, סחר בבני אדם וחומר פורנוגרפי קשה.