ילדים זה שמחה?

"בייבי בום" כבשה את ליבן של כל בנות ביתי, והאמת? היא די חביבה

"בייבי בום" - עונה שנייה, יום א' 21:00, ערוץ 10

בניגוד למרבית הגברים שמתועדים בריאליטי החביב הזה, אני הייתי מעדיף שיודיעו לי על הולדת ילדיי בגלויה, מאשר לבלות את אותן שעות ארוכות בחדר עם כל הצפצופים וקולות הבעבוע, שעות שבמהלכן אתה מגלה שלמרות שדאגת לשאריתה, כסותה ועונתה, אתה קצת פחות חשוב כרגע מהרוסי המסטול שאחראי על האפידורל.

יחד עם זאת, הסדרה הזאת, שכבשה את ליבן של כל בנות ביתי, היא די חביבה. היא חביבה כי יש אתנחתות מספיקות בין מבול הקלישאות שמלוות את התהליך הזה של היריון ולידה; ויש בה זליגה של חיי הצוות אל תוך חיי הפציינטיות - ולהפך; ויש בה את פרופסור יריב יוגב, שכרסו האימתנית מאפילה אף על זו של הגדולה בנשים, וחיוכו רחב מזה של האבות המאושרים.

חבל רק שבדיוק במקביל יש תמיד כדורגל וכדורסל בשידור חי, שמה לעשות - תמיד מרגשים אותי יותר מבכיו של תינוק שזה עתה נולד.

* ציון: 8

למה לי פוליטיקה

"מועדון לילה", יום א' 21:00, ערוץ 2 קשת

בגלל נסיעה קצרה לחו"ל, צפיתי בפרק הראשון של "מועדון לילה" רק אחרי שכל הקולגות שלי התחרו מי יקטול אותו יותר. האמת? לא ברור לי על מה ולמה.

נכון, אין כאן נשכנות סאטירית נוסח "מצב האומה" נניח. אז מה? איפה כתוב שבסוף כל בדיחה שאומרים בעברית יושב ערבי עם נרגילה? מה יש? כבר אי-אפשר לצחוק (גם) על דברים אחרים? אותי לפחות הפרק הראשון די הצחיק.

התחושה שלי היא ש"מועדון לילה" חוטפת כי היא, לכאורה, הפנים של ערוץ 2. כי הפאנל שלה מורכב מאנשים ששווים כל אחד לפחות 30% רייטינג, וכי היא לא מבקשת להביא את המחאה החברתית או את הסכסוך עם הפלסטינים לכל פאנץ' מוצלח, אלא בסך-הכול להעביר בנעימים את הזמן עד לפרסומות. זה אולי לא עמוק - אבל זה גם לא פשע כפי שהשתקף בביקורות הקטלניות שקראתי בדרך ארצה.

אז ארז, צביקה, אבי, ישראל, דנה והאחרים: קצת פחות פרומו לתוכניות אחרות של קשת - ואתם בדרך הנכונה.

* ציון: 8

ואפשר גם...

הערב ב-20:20 ישודר בשידור חוזר הפרק הראשון של "תיקים מהסנגוריה" המעולה (ערוץ yes דוקו); ב-21:00 יתמודדו ראש בראש הפועל ירושלים ומכבי תל-אביב בכדורסל בארנה החדשה בבירה (ערוץ 1); וב-22:00 ישודר הפרק הראשון של "אנטישמיות - לא מה שחשבת" (ערוץ 8).